Krukas moer komt niet los

Meesss

New Member
Hoi,
Ik heb een probleem met mijn krukas moer. Ik heb net een tweede hands fosti retro grande aangeschaft en ik wou de rollen vervangen. Alleen nu is het probleem dat ik mijn krukas moer er met geen mogelijkheid af krijg, ik heb alles al geprobeerd van met een sleutel 17 tot ratel dop 17 met een warme motor. Nu ben ik op het punt gekomen dan mijn vario blokkeer sleutel zelfs tanden aan het verliezen is en ik toch jullie maar even om hulp kom vragen.
Groet mees
 
Advertisement - register to remove this

Hoi,
Ik heb een probleem met mijn krukas moer. Ik heb net een tweede hands fosti retro grande aangeschaft en ik wou de rollen vervangen. Alleen nu is het probleem dat ik mijn krukas moer er met geen mogelijkheid af krijg, ik heb alles al geprobeerd van met een sleutel 17 tot ratel dop 17 met een warme motor. Nu ben ik op het punt gekomen dan mijn vario blokkeer sleutel zelfs tanden aan het verliezen is en ik toch jullie maar even om hulp kom vragen.
Groet mees
Koop een slagmoersleutel als deze: https://www.hbm-machines.com/producten/hbm-450-nm-elektrische-slagmoersleutel
Is niet super duur en je hebt er heel lang plezier van. Anders wat wd40 proberen. En oppassen dat je je starterkrans niet molt.
 
En als je echt geen andere mogelijk meer ziet, kan je 'eenmalig' een pneumatische slagmoersleutel erop zetten (heeft meer power dan een elektrische) dit is niet aan te bevelen ivm je krukas, maar op 8 bar krijg je hem zeker los.
 
Ik denk dat mij dat te duur zou worden. T is een opknapper om door te verkopen en zou dus geen winst maken als ik een duur apparaat zou aanschaffen. Weet u nog een goedkopere oplossing misschien?
 
Ik denk dat mij dat te duur zou worden. T is een opknapper om door te verkopen en zou dus geen winst maken als ik een duur apparaat zou aanschaffen. Weet u nog een goedkopere oplossing misschien?

Dan is juist investeren in goed gereedschap een must. Dat verdien je straks dan weer terug :)
 
Ik denk dat mij dat te duur zou worden. T is een opknapper om door te verkopen en zou dus geen winst maken als ik een duur apparaat zou aanschaffen. Weet u nog een goedkopere oplossing misschien?


Vind het een beetje raar dat je wel opknappers probeerd te verkopen, maar zelf amper tot wellicht geen goed gereedschap tot je beschikbaar hebt.

Wat je ook kan doen is een vario blokkeer plaatje kopen..
Pak je een oude sleutel, en slijp je een zijde af. Steek je daar een lange buis er door heen en dan heb je een grotere hefboom.
 
Ik denk dat mij dat te duur zou worden. T is een opknapper om door te verkopen en zou dus geen winst maken als ik een duur apparaat zou aanschaffen. Weet u nog een goedkopere oplossing misschien?

Als je toch niet wilt investeren en wel veel gevoel in je handen hebt en als dat ding echt maar ook echt niet los wilt met je huidige gereedschap, dan kan je hem inslijpen (gedeeltelijk) en dan met je halfgare varioblokkeersleutel toch los zien te halen. Maar wat kost zo een sleutel nou? Je kan ook voor een massieve varioblokkeersleutel gaan met een 'tand'. Die gebruik ik zelf. Die dingen zijn 18eu en onverwoestbaar. Deze (zie foto) heb ik al 10x gebruikt en bijna geen schrammetje op het tand. varioblokkeer-sleutel-starttandwiel-piaggio-4takt-38105_800x600-wm.jpg
 
Als je toch niet wilt investeren en wel veel gevoel in je handen hebt en als dat ding echt maar ook echt niet los wilt met je huidige gereedschap, dan kan je hem inslijpen (gedeeltelijk) en dan met je halfgare varioblokkeersleutel toch los zien te halen. Maar wat kost zo een sleutel nou? Je kan ook voor een massieve varioblokkeersleutel gaan met een 'tand'. Die gebruik ik zelf. Die dingen zijn 18eu en onverwoestbaar. Deze (zie foto) heb ik al 10x gebruikt en bijna geen schrammetje op het tand. View attachment 56537
Ik ga hem bestellen! Bedankt!
 
Ik denk dat mij dat te duur zou worden. T is een opknapper om door te verkopen en zou dus geen winst maken als ik een duur apparaat zou aanschaffen. Weet u nog een goedkopere oplossing misschien?
Koop gewoon die slagmoersleutel van HBM, hij is maar 60euro. Zelfs ik kon het betalen, dus jij ook.
 
Of je loopt met een aardigheidje naar de garage om de hoek. Zakje drop, verse worst, bosje bloemen voor de baas zijn vrouw, en even hun luchtsleutel erop.
Groet,
 
Bij mij krijg je een van me vivacity's met vastloper erbij als je in Noord-Holland woont. Geheel gratis alleen ff overschrijven.:tearsofjoy:
 
Back
Top