krukas lagers vast aerox

fretje-pitbull

Well-Known Member
halo, ik dacht efkes dat m'n aerox vast gelopen was maar gelukkig is er niks aan de cilinder te zien na demontage bleek het de krukas lager aan ontstekingskant te zijn die vast zat/zit, hoe kan dit komen?
ik wil het probleem oplossen, daarvoor reed hij tof en goed
ikzelf heb enkel de cilinder vernieuwd eraan (tevens dezelfde als de vorige enkel met losse binnenkop ipv) welke lagers het zij weet ik niet, denk niet de originele omdat er een pen 12 krukas inzit
aja de motor was zeker niet koud ofzo (na ongeveer 10km te rijden:W)
dus de vraag is hoe voorkom ik dat dit nog gebeurt?
 
Advertisement - register to remove this

ja krukas is er indd uit, bij het uithalen zijn er wel een paar balletjes uit die lager gevallen,
ik bedoelde met die originele of het er zijn die er standaart inzaten of het andere zijn bv c4,...
 
dan weet je nooit waarom waarschijnlijk ..

gewoon nieuwe lagers erin zetten , zoals het hoort en dan met goeie olie rijden , goed afstellen en werken met de juiste onderdelen , dan mag dit niet zomaar kapot gaan..
 
aja ik bedenk nu opeens iets, er zaten maar 2 v/d 3 waterpompmeenemerboutjes erop, kan het zijn dat de lager door deze onbalans kapot is?ik ben het bijna 100% zeker maar heb liever een 2de opinie
zou dit ook de oorzaak kunnen zijn dat een (op het zicht) redelijk nieuwe malossi overrange riem kapot gesprongen is?
 
Back
Top