This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

krukas lager demonteren

Dempster

Chuck Norris
ik heb laatst me krukas gedemonteerd, maar nu zit er een lager op me krukas en die krijg ik er niet vanaf wat moet ik doen, maakt niet uit dat de lager kapot gaat hij is toch poep
iemand tips.
 
als je bankschroef hebt en een ubergrote schroevendraaier ( zoals mij ) kun je de krukas in de bankschroef zetten ( wel voorzichtig! ) en dan rustig met de schroevendraaier tussen de lager en de krukas gaan en met een hamer rustig tikken... let wel op dat je een stuk metaal o.i.d tussen de wanden doet, want anders is je krukas afgeschreven
 
jahoor je krukas krom door een verwarmt lager.. behoorlijk onzin.

Een lagertrekker is de beste (en duurste) oplossing. Ik gebruik zelf meestal twee grote steeksleutels. Die zet je tegenoverelkaar onder het lager, waarbij de de wang als draaipunt gebruikt. Met deze hefboom krijg je de lagers er zonder probleem af.
 
zo doe ik t ook idd.
mocht dat niet lukken kan je ook het lager in een bankschroef inklemmen. draai een moertje erop, en ram die as gewoon het lager uit beschadig je ook nix.

//edit//
wel uit kijken als t lager er bijna af is, dat je niet ineens je as tegen de grond ramt
 
bij mina lagers knijp je gewoon de buitenschaal stuk tussen de bankschroef en dan kan je met zo'n trekker

het binnenste deel van het lager er ook zo aftrekken
ciao