krukas draait stroef

Advertisement - register to remove this

maja is het vaak wel.
gewoon blijven hameren.
draaide die zoner de keerringen wel goed?
door die keerringen niet in te olieen aan de binnenkant wil het ook nog wel een stroef gaan, toch zouden die tikken moeten lukken..gewoon door blijven gaan.
 
blijven centreren als je niet hard genoeg met mept kan dan duurd het eventjes.

soms denk ik ook kan niet goed als je zoveel/hard mept maar je moet precies 1 keer goed slaan en hij loopt soepel.

centreren doe ik altijd zonder keeringen als het carter nog afkoelt
 
Als jij je lagers zo hebt gemonteerd als dat er op die debiele site staat dan hoop ik voor je dat je je krukas niet gewoon lompweg krom geslagen hebt.... Dan kan je centreren/spanningsvrij maken tot je een ons weegt...
 
volgens mij sla je er alleen maar een beetje spanning af zeg maar, zodat alles even schrikt, en in 'natuurlijke positie' komt.
soepel draaien van de krukas zegt volgens mij alleen niet zo veeel. Jules hier van het forum had hem er heel 'stroef' inzitten. Zonder keeringen draaide hij nauwelijks 1x rond als je er met 2 handen 1 'spin' aan gaf. Mijne heeft wel eens 4 rondjes gedraaid. Jules scooter echter, brand nu gewoon hard met stage6..
 
ik schuur alleen de kruktappen heel licht op , zodat ik de krukas makkelijk kan monteren en demonteren.(zonder de lagers direct te moeten vervangen) maar niet zoveel dat de krukas er echt los in zit hoor! dit is ook handiger omdat er wel eens wat mis kan gaan met revisie (afgeleid oid) en dan wat verkeerd doen (KAN voorkomen) , dan pak je zo alles weer uit elkaar en zo weer in elkaar zonder problemen. er zijn genoeg mensen die kritiek hebben op deze manier maar ik ben weet ik veel hoeveel revisies die ik nu gedaan heb er wel achter dat dit gewoon een goeie en nette manier is , sinds ik dit doe loopt elk motortje wat ik klaar heb gemaakt soepel en gaan geen lagers oid van kapot, de krukas en lagers zijn wellicht 1 van de belangrijkste dingen , en dat moet je gewoon als eerste goed voor elkaar hebben.

en wat sommige mensen denken is dat de krukas dus los in de lagers ligt , dit is echt niet zo , ik heb vaker weer blokken los gehad waar ik dit bij heb gedaan en de kruktappen waren nog prima.

mja , ieder zijn eigen ;)
 
je zegt dat de krukas stroef draait he? , nou heb je vloeibare pakking gebruikt dan? dan weet ik het probleem zo 99% zeker , zet er een gewone vaste pakking tusse die je in de winkel kan kopen , ze die ertusse zonder vloeibare , dan krijg je net een paar 100ste van een milimeter meer speling en kan de krukas mooi vrij lopen.
 
dat laatste raadde mijn dealer mij ook aan
Ik had hem ook gevraagd hoe hij de krukas en lagers monteerd en hij deed het hetzelfde.

Maar ja ik zal eens proberen op de manier wat melf zegt.
Maar kan ik de lagers nou nog goed van mijn krukas krijgen?
 
evo sprinter said:
je zegt dat de krukas stroef draait he? , nou heb je vloeibare pakking gebruikt dan? dan weet ik het probleem zo 99% zeker , zet er een gewone vaste pakking tusse die je in de winkel kan kopen , ze die ertusse zonder vloeibare , dan krijg je net een paar 100ste van een milimeter meer speling en kan de krukas mooi vrij lopen.

ja tuurlijk , en als er nou eens geen middenpakking tussen hoort ;)
 
Back
Top