krukas draait niet soepel genoeg

Status
Not open for further replies.

jlpijl2

Well-Known Member
ik heb een nieuwe krukas in mijn blok geplaatst ..
dit alles heb ik SUBTIEL gedaan.
toen hij erin zat heb draaide hij soepel

maar toen ik de keeringen erover had gedaan
draaide hij van geen meter

aan beide kanten tikjes gegeven met de hamer
zonder succes

wat moet ik in hemels naam doen
 
Advertisement - register to remove this

heb je je scooter al laten lopen, want als je dit doet dan word hij ook gesmeerd door de benzine en olie die in je carter komen. alleen die eerste ppaar slagen zonder benzine/olie slijten je keringen al behoorlijk van. ongeveer 2000 kilometer rijden.
je kan je keringen er wel uit halen en heel laten maar het verstandigste is om nieuwe te halen als je het meteen wil insmeren. stel ze slutien nie goed dan kan je heel het zaakje weer open schroeven.
misschien lukt het ook nog wel door benzine+olie in je carter te gooien via en dan je krukas te draaien en vervolgens de benzine en olie er weer uit halen.
succes
 
het is altijd het proberen waard wat olie+benzine erin kan nooit kwaat en al draait ie dan sopel is het goed.
ik eigenlijk wel zeker dat het werkt. want met carb erop en dan gewoon kicken werkt zeker maar dan beschadig je ze. maar met olie en benzine erin niet.
 
thiekuh said:
heb je je scooter al laten lopen, want als je dit doet dan word hij ook gesmeerd door de benzine en olie die in je carter komen. alleen die eerste ppaar slagen zonder benzine/olie slijten je keringen al behoorlijk van. ongeveer 2000 kilometer rijden.
je kan je keringen er wel uit halen en heel laten maar het verstandigste is om nieuwe te halen als je het meteen wil insmeren. stel ze slutien nie goed dan kan je heel het zaakje weer open schroeven.
misschien lukt het ook nog wel door benzine+olie in je carter te gooien via en dan je krukas te draaien en vervolgens de benzine en olie er weer uit halen.
succes

als een oliekeerring erin zit om olie etc. tegen te houden , hoe kan het dan zijn dat er olie tussen komt om de keerring te smeren? ;)
 
jlpijl2 said:
niet meer uithalen ?
waarom nie t?

ik heb er nog niets mee gedaan
dus vertel

Omdat het zonder van je tijd en geld is. Als je cilinder er nog niet opzit pak je een kleine trechter en zet die op je oliesmeer kanalen van het blok en dan giet je er een klein beetje olie bij en dan met je hand een paar keer aan de krukas draaien. Verder zal dit goed zijn.
 
melf #50 wat ben jij een domme kneus zeg
hou alsjeblieft je bek dicht als ej er nix van snapt en post een zinige post en niet een post waar je iemand probeerd af te zeiken en dan zelf nog eens fout zitten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top