Krukas draait niet meer

MeterenRox

Well-Known Member
Hoi,

Net had ik even de vario gedemonteerd om een andere te monteren. Nou dat pastte niet. Maargoed,

Daarna de vario er weer op gezet en alles vast gedraait, blijkt dat de krukas niet meer wilt draaien. Kickstart gaat dus ook niet naar beneden.

Ik heb er vanmiddag nog gewoon mee gereden, niets mis mee.

Wat kan het probleem zijn?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ja inderdaad kan best dat je je zuigerstop vergeten bent...

Daarom:

1. Leg je bougie altijd naast je sleutels... Als je dan wilt kijke of die het doet zie je dat je zuigerstop er nog in zit.
2. Voor de eerste keer altijd 1 keer RUSTIG KICKEN. Niet meteen elektrisch. Als er dan iets fout zit loopt het helemaal kapot
3. Draai ff aan je halfpoulie (dat ding met de koelvinnen) voordat je de carterkap eropzet. Anders is het weer zo een onnodig geklooi als je erachterkomt dat iej ergens blokkeert
 
Hoi,

Net had ik even de vario gedemonteerd om een andere te monteren. Nou dat pastte niet. Maargoed,

Daarna de vario er weer op gezet en alles vast gedraait, blijkt dat de krukas niet meer wilt draaien. Kickstart gaat dus ook niet naar beneden.

Ik heb er vanmiddag nog gewoon mee gereden, niets mis mee.

Wat kan het probleem zijn?

Alvast bedankt

Ik zou even je vario eraf halen en dan daar achter zit je start koppeling en achter die start koppeling zit een busje die om het krukas heen zit misschien dat je die er niet in hebt zitten dan loopt hij na het monteren ook even zonder busje maar daarna zit hij muur vast want dan draait hij alles tegen elkaar.
 
Back
Top