krukas afgebroken

Status
Not open for further replies.

kevin-zip-0184

Well-Known Member
heey mijn krukas is afgebroken ik heb mijn scooter, een zip 2tempi, sinds oktober nieuw gekocht. ik heb de vario ring eruit en een sito+ uitlaat. dit is toch niet normaal en dat moet ook niet zomaar kunnen toch? ik heb de dealer gebeld om te vragen hoe het met de garantie zit en hij zegt dat er geen garantie meer op zit omdat de varioring eruit is en omdat ik een andere uitlaat heb. kunnen ze zien dat ie is opgevoerd dan ofzo?:?
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt er zelf aan gesleuteld. Dan vervalt de garantie vaak. Je had gewoon de originele onderdelen terug moeten zetten en dan de garantie claimen. Maar het is idd niet normaal dat met een andere uitlaat en de vario ontgrensd de krukas breekt.
 
Waar is de krukas afgebroken? Heb je dit zelf na gekeken?

Heb je met ontgrenzen ook de begrenzer uit de carb gehaald een een grotere sproeier gemonteerd?

Ik zou alles terug zetten, je scooter naar de dealer brengen en zeggen dat tie kapot is. Niet zeggen dat de krukas gebroken is, dan geef je aan dat je er zelf aan hebt gesleuteld.

Krukas vervangen is opzich niet zoveel werk, maar een vergoeding van de importeur is niet veel, daarom zijn ze er niet zo happig op om het onder garantie te doen.
 
Idd, volledig origineel maken, naar de dealer gaan en zeggen dat ie stuk is.
Zorg er voor dat je niet kan zien dat ie open is geweest.
Met een schaapachtig gezicht zeggen dat je niet weet wat er mis is en dat je er geen verstand van hebt. Dan hopen op garantie.

Edit: en hopen dat ie niet weet dat jij het bent geweest die erover gebeld heeft....
 
Ik heb nooit garantie hoeven claimen, en nooit ruzie gehad met mijn dealer, dus daar kan ik helemaal niets over zeggen. Maar ik denk dat je toch bij je eigen dealer moet zijn omdat je hem daar hebt gekocht, en de eerste garantieperiode bij die dealer loopt.
 
hij is afgebroken waar de vario zit.
ik heb ruzie met mijn eigen dealer dus daar ga ik niet meer heen, ik kan gewoon bij elke dealer de garantie vragen of niet?

tja , dan had je er zelf maar niet aan moeten zitten en had je het de dealer moeten laten doen ;)

dus loop aub niet te janken hier dat de boel kapot is :|

bovendien is het pure oplichting als je gaat doen alsof je er nooit aan gezeten hebt!!
 
Offtopic:
Ik ben het er enigzins mee eens. Onder die omstandigheden hoort een krukas niet te breken, als je alles netjes hebt gedaan. Als je toch binnen de garantieperiode gaat sleutelen, dan weet je eigenlijk wel dat je daarmee de garantie kwijt bent. Als je slim bent en dan origineel maakt en garantie claimt, tja. Oplichting omdat je er zelf aan hebt gesleuteld, of garantie gebruiken omdat de krukas niet hoort te breken onder de omstandigheden, dat is een heel ander discussie.

Ontopic: Neem nu maar je verlies en vervang zelf je krukas. Ook omdat je al ruzie hebt met de dealer.
 
Is het gebeurt tijdens het rijden? Mijn vriend had dat tenminste wel, hij had iets verkeerd gemonteerd in zijn carter en was, toen hij hem opende gloeiend heet. Gewoon naar een dealer gaan en vragen wat ze er aan kunnen doen. helaas moet je dan wel alles zelf betalen:'(.
 
Leg het aan je dealer uit, ik denk dat je gewoon pech hebt in dit geval. Dit forum is niet bedoelt om jou te helpen je dealer op te lichten, daarom gaat deze op slot
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top