Krukas advies

vlreinier

Zip502T2009
Beste lezers,

Ik heb een Piaggio Zip 50 2takt air cooled uit 2009.

Afgelopen week ben ik begonnen met een blok revisie. Ik heb het blok geplitst en ben alles nu aan het schoonmaken. Ik wilde onder andere mijn krukas en lagers vervangen.

Op het moment is de scooter volledig origineel. Het enige wat niet origineel is:
- de uitlaat, zit nu een polini original onder (prop verwijderd).
- de varioring is verwijderd

Ik wilde dus een nieuwe krukas kopen en daar wilde ik graag wat advies over. Ik vraag me af wat de beste vervanger is voor mijn originele krukas. Ik zit te twijfelen tussen:

- doppler original (65 euro)
- doppler performance (100 euro)
- piaggio origineel (90 euro)
- rito (100 euro)

Ik gebruik de scooter vooral voor woon-werk. Ik rijd per dag 35 km met de scooter.
Ik hoor graag wat jullie denken dat voor mij de beste optie is!

(Ik wilde ook graag weten wat volgens jullie de beste sproeier is voor deze setup (alles origineel behalve uitlaat dus). Ik heb er nu de standaard (53) in zitten. hiervoor had ik een sito plus uitlaat en die liep beter op een maatje of wat groter (56). De polini original lijkt hier minder trekkracht mee te hebben dus heb ik de 53 weer teruggeplaatst, klopt dit?)

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

wat ik weet is dat doppler goed is, rito heb ik ook goede verhalen gehoord.
maar ik heb zelf een doppler race krukas in mijn rs en nergens problemen mee.
 
Gewoon een originele krukas nemen.. Voor woon-werk gaat het je niks extras geven.. Waarom ga je 90 - 100 euro spenderen aan iets wat je totaal geen winst gaat geven.. Zelfs een DR70 gaat prima op een goedkopere krukas. Een race krukas kan zelfs nadeliger zijn.. Verbruik word vaak wat hoger door..
Iets wat je niet wilt als je vele kilometers wilt rijden..

Je zou ook een naraku krukas kunnen nemen als deze 75 euro kost.. Is een prima asje voor vervanging.

Je moet bij een vervangings krukas goed op de kwaliteit letten en de afwerking van de as..
Je kan zo zien of iets als goedkoop in elkaar is gezet. En ook de schroefdraden kan je zien of het goedkoop of kwaliteit is.
 
Gewoon een originele krukas nemen.. Voor woon-werk gaat het je niks extras geven.. Waarom ga je 90 - 100 euro spenderen aan iets wat je totaal geen winst gaat geven.. Zelfs een DR70 gaat prima op een goedkopere krukas. Een race krukas kan zelfs nadeliger zijn.. Verbruik word vaak wat hoger door..
Iets wat je niet wilt als je vele kilometers wilt rijden..

Je zou ook een naraku krukas kunnen nemen als deze 75 euro kost.. Is een prima asje voor vervanging.

Je moet bij een vervangings krukas goed op de kwaliteit letten en de afwerking van de as..
Je kan zo zien of iets als goedkoop in elkaar is gezet. En ook de schroefdraden kan je zien of het goedkoop of kwaliteit is.

Zou ik met de doppler origin ook goed af zijn? Die kost 67 op internet.
 
Doppler staat voor kwaliteit , en zuigers van Meteor zijn prijs / kwaliteit goed , zuiger online bestellen is niet slim , ga naar een goede Scooter zaak , die meten de cilinder op ( klokken ) en weten dan pas welke zuiger je nodig heb .
 
Ik snap niet waarom men Doppler zo de hemel in prijsd.. Zelfs van de Rito is de kwaliteit nog beter.. Heb toch wel eens een doppler krukas in me handen gehad, en die was niet echt netjes afgewerkt. De originele spie van het vliegwiel pasde daar niet in.
Met het gevolg dat er aan de krukas geprutst moest worden om het passend te krijgen.. Neem aan dat dit niet de bedoeling moet zijn als je een nieuwe krukas koopt..

Dus doppler staat helemaal niet voor kwaliteit Brute-force.. Het is gewoon een gemiddeld goede krukas zoals de meeste 144 in een dozijn sport krukas..

In dit quadraad is Doppler net samsung.. 1 keer kopen, dan door lullen aan je vrienden dat doppler zo geweldig is.. Iedereen koopt ineens een doppler (door middel van koppel verkoop) En dan word doppler ineens altijd aangeraden..

Zelfs een merk als Rito doet niet onder een doppler... Je moet nooit iets kopen vanwege een merk.. Maar kijken wat je koop.. Welke kwaliteit je krijgt voor welke geld.. Voor 70 euro is prima een vervangings as te vinden..

Asjes onder de 50 euro is meestal echt stront.. Vaak zijn de tappen van goedkoop pisbakken ijzer..

3 keer met een slagmoer sleutel en zap je moer incl tap is eraf gebroken.
Zelfs met de hand zijn die dingen nog kapot te draaien..
 
Ik snap niet waarom men Doppler zo de hemel in prijsd..

Dus doppler staat helemaal niet voor kwaliteit Brute-force.. Het is gewoon een gemiddeld goede krukas zoals de meeste 144 in een dozijn sport krukas..

..
... Jij denk dat alles beter weet , en mensen alleen jouw advies moeten opvolgen , ik word een beetje moe van jou Reply`s de laatste tijd, sinds jij denkt wat te vertellen heb op dit Forum ..... Misschien tijd voor mij voor een ander Forum.
 
... Jij denk dat alles beter weet , en mensen alleen jouw advies moeten opvolgen , ik word een beetje moe van jou Reply`s de laatste tijd, sinds jij denkt wat te vertellen heb op dit Forum ..... Misschien tijd voor mij voor een ander Forum.
@Brute-Force blijf op dit forum.
Negeer negatieve reactie's van anderen.
Ik en anderen hebben ECHT wel iets aan jouw advies.
Lees dit vele malen op dit forum.
Dussss...........
 
... Jij denk dat alles beter weet , en mensen alleen jouw advies moeten opvolgen , ik word een beetje moe van jou Reply`s de laatste tijd, sinds jij denkt wat te vertellen heb op dit Forum ..... Misschien tijd voor mij voor een ander Forum.


Waar je heen wilt moet je verder zelf weten. Je bent overigens niks of niemand iets verplicht.. Overigens was mijn reactie geen aanval of wat dan ook. (kan het niet helpen dat je op je tenen getrapt bent). Ik ben ook al 35 jaar en ja ik heb toch wel diverse krukassen in mijn handen gehad..
In dit geval is leeftijd toch echt ervaring.. Rij al sinds 1999 scooter.

Zelfs iemand die bij mij kwam om een doppler krukas te plaatsen. En daar was zeker wel iets mis mee, wat niet zo mogen gebeuren (voor een as die 90 a 100 euro kost) als je een goede naam wilt voeren..

Alleen sommige mensen vinden het blijkbaar nodig om de aller duurste krukas (race model) aan te schaffen op een geheel standaard scooter.. Ik kan je bij deze vertellen dat je geld aan het weggooien bent.

Rito, Power one, Doppler, Athena het is allemaal goed spul en het blinkt nergens uit dat een doppler krukas beter is dan een ander merk.

Waarom die doppler niet beter is.. Ze gebruiken namelijk de zelfde kwaliteit big-end en small-end lagers. Voor de rest is het een nette klomp staal wat netjes is afwerkt en is uitgeclockt.

En daarbij wil ik zeggen dat het asje van 75 euro geen verschil gaat maken als die as van 90 - 100 euro.
Hou die 25euro lekker in je zak. Het leven is al duur genoeg.
 
Ik heb gekozen voor een Parmakit (rito) krukas van 89 euro (in de aanbieding). Vooral omdat ik deze in de winkel kon kopen. Dit is de krukas van de link die ik gestuurd heb. Deze krukas ziet er erg mooi uit (afwerking).

Zaterdag alles in mijn scooter monteren. Ik laat nog wel even weten hoe dit rijd.

Bedankt voor jullie advies!

PS. niet nodig om ruzie te maken, iedereen heeft andere ervaringen. Soms heb je gewoon pech met een product. Ik heb jullie hulp goed gebruikt, dus blijft gewoon beide :)
 
Waar je heen wilt moet je verder zelf weten. Je bent overigens niks of niemand iets verplicht.. Overigens was mijn reactie geen aanval of wat dan ook. (kan het niet helpen dat je op je tenen getrapt bent). Ik ben ook al 35 jaar en ja ik heb toch wel diverse krukassen in mijn handen gehad..
In dit geval is leeftijd toch echt ervaring.. Rij al sinds 1999 scooter.

Zelfs iemand die bij mij kwam om een doppler krukas te plaatsen. En daar was zeker wel iets mis mee, wat niet zo mogen gebeuren (voor een as die 90 a 100 euro kost) als je een goede naam wilt voeren..

Alleen sommige mensen vinden het blijkbaar nodig om de aller duurste krukas (race model) aan te schaffen op een geheel standaard scooter.. Ik kan je bij deze vertellen dat je geld aan het weggooien bent.

Rito, Power one, Doppler, Athena het is allemaal goed spul en het blinkt nergens uit dat een doppler krukas beter is dan een ander merk.

Waarom die doppler niet beter is.. Ze gebruiken namelijk de zelfde kwaliteit big-end en small-end lagers. Voor de rest is het een nette klomp staal wat netjes is afwerkt en is uitgeclockt.

En daarbij wil ik zeggen dat het asje van 75 euro geen verschil gaat maken als die as van 90 - 100 euro.
Hou die 25euro lekker in je zak. Het leven is al duur genoeg.
mischien was de krukas wel 2e hands?
 
... Jij denk dat alles beter weet , en mensen alleen jouw advies moeten opvolgen , ik word een beetje moe van jou Reply`s de laatste tijd, sinds jij denkt wat te vertellen heb op dit Forum ..... Misschien tijd voor mij voor een ander Forum.
laat je eigen niet gek maken brute force het is gewoon een betwetertje
 
Back
Top