Krijg Tomos niet afgesteld

rudykiller

Well-Known Member
hallo ,

Ik ben nieuw hier en wat ik hier heb gelezen vond ik interesant
ik ben zelf ook een tomos opknapper
nu heb ik al vele dingen gehoord waar ik ook weer van heb geleerd
maar nu heb ik een tomos die een tijd heeft stil gestaan en naar een paar keer kicken weer liep maar niet goed ik heb alles al schoon gemaakt hij loopt nu wel beter maar ik krijg hem niet goed afgesteld en er zit een dooie punt in het gas als je gas geeft en dat afstel schroefje bij de cabrateur die kan ik draaien wat ik wil maar er gebeurt niks en daarmee kan je hem tog goed afstellen dus mij vraag is aan jullie wat zou het kunnen zijn

Ik had zelf al aan de keeringen gedacht maar hij loopt verder niet echt overdreven onregelmatig maar ik vind het raar dat mn afstel schroef niks doet of ik hem nu helemaal in of helemaal uit draai er gebeurt niks aan het toeren tal

ik hoop van jullie te mogen horen
MVG Rudy
 
Advertisement - register to remove this

er zit ook geen afstelschroef op de carburateur , alleen voor het stationair lopen.

wat voor blok is het? wat voor type tomos?

heb je er ook nieuwe benzine in gedaan?

krukaskeerringen is een zwak punt bij Tomos, deze worden nog weleens hard.

ik zou gewoon het blok reviseren , dat kost weinig maar dan maak je wel in 1 keer alles goed.

een Tomos valt verder ook niks aan af te stellen , alleen de hoofdsproeier en de tandwielen.

alles moet gewoon goed zijn ,dat ie heel erg belangrijk.!!
 
tomos afstellen

oke,

maar die stationair schroef die doet juist helemaal niks met het toerental nu want meestal als je hem in of uit draaid dan moet je verschil in het toerental horen en nu gebeurt er niks

ik heb ook wel eens gehoord over een bepaalde druk in het blok die weg kan vallen als de kerringen lek zijn dan gaat ie onregelmatig lopen en krijg je ook niet goed maar dan moet ie ook meer gaan roken lijkt mij omdat ie dan olie verbrand

het is een A35 type en ja miss moet ik dan gewoon een revisie doen met nieuwe zuigerveren dan ben ik gelijk klaar.

kijk ik weet een beetje hoe het werkt met het lopen van het tomos blok alleen soms zoals nu zijn er een paar dingen waar het aan kan lichen en 2 weten er meer als 1,en als ik dan een beetje weet wat het allemaal kan zijn dan kan ik het bij de volgende zo beoordelen.

Bedankt alvast voor uw reactie ..... en ja je leert juist door het zelf te doen

MVG Rudy
 
tomos

sorry van de late reactie

maar het is met electroniche onsteking.

Maar ik heb ondertussen het blok al gereviseerd.

Ik moet hem alleen nog monteren.

Maar in elk geval bedankt voor de positive reacties hier van jullie.

MVG Rudy
 
Back
Top