krijg scooter niet vlotjes rijden

icehockey_16

België = Hel voor scooter
ik heb een speedfight 2 lc en als ik gasgeef dan duurt het een tijdje vooraleer ie vertrekt( maakt veel toeren) , zijn top blijft steken op 74 wat ik raar vind voor deze setup .Wat moet ik doen om hem beter te laten trekken ?? Owja nog een vraag : hoe kort jeje gaskabel in want hij is wat lang.

setup :
mhr replica 70
yas r
polini vario ( 4.5 gram rolle)
malossi kopp
membraankleppe polini
21 carbu met 90 sproeier
gele duwveer
 
Advertisement - register to remove this

gaskabel inkorten is simpel, je haalt de draad eruit. Dan kijk je hoelang de (buitenkant) kabel moet zijn(zonder knikken natuurlijk), dan pakt je een kniptang en knip het af waar je het gemarkeerd hebt (ff de eventuele bramen erafschuren). dan pak je de andere kabel(die erin zit) en maak hem vast bij je carb en dan kijk je weer hoelang de kabel moet zijn zodat als je geen gas geeft de carb ook dicht staat, dan knip je hem af en schroef je hem vast en je kunt gaan vlamme :D . K weet niet of 't bij een speedfight ook zo kan maar dit is tog ongeveer hoe het moet. K hoop dat je er wat aan hebt.

groeten wout
 
peugeot scooters hebben zoiezo altijd veel zwaardere rollen nodig dan anders scooters.
ik rijd met mijn zenith met dr70 ixil uitlaat 12mm carb rode drukveer (malossi) en 8,5 gr rolletjes. met std vario en koppeling en heb 92,4digitaal gehaald. dus denk dat je met die setup er al veel meer uit gaat krijgen als je iets zwaarder in rolletjes gaat.
en mijn scooter trekt als een gek. en dat met 12mm;)
succes.
 
rollen veeeel zwaarder :) ga eens rond de 7,1/7.5 gram in rollen..
en pak ipv die speedcontrol je ori vario terug.. die liep bij mij nog beter dan die speedcontrol. of een multivar/hebo vario, dat loopt nóg weer beter.
voor optrekken strakkere trekveren gebruiken. drukveer niet sterker doen, 15% (malossi geel) is goed genoeg.
 
ik heb mijn rollen vervangen door 6.5 gram ( had ik nog liggen) en heb trekveren verslapt maar ik merk niks van verandering in optrekken of topsnelheid. Aan wat kan dit liggen ?? Carbu afstelling ???
 
maakt de scooter nog steeds overtoeren dan?
zo ja zou ik nog iets zwaarder proberen, zo nee dan heb ik geen idee:S
is het toerenverloop ook niet iets veranderd. en als hij er niet langzamer van is gaan optrekken zou ik als ik jou was gewoon nog een keer een stapje zwaarder gaan. zo rond de 8,0 gram. als je dan nog niks merkt weet ik het ook niet:S
 
Back
Top