krijg scooter niet afgesteld

Myyoutape

Scoob Woob
ik heb de hele tijd problemen met mijn scooter af te stellen. ik heb van alles geprobeerd, van Malossi geel tot rood drukveren. malossi groen tot rood trekveren. std drukveer met std trekveren. 5g tot 8g. het enigste wat ik juist heb gekregen is de carb afstelling want mn bougie is koffie bruin. het gaat om een yamaha jog r 2009. er zit geen vario of prop in en er zit een leovince sito uitlaat. er zit een Top performance 50cc snel in die ong net 300/400km oud is en voor 200km ingereden

weet iemand mij een beetje aan te kunnen wijzen want ik zie door de bomen t bos ni meer.
 
Advertisement - register to remove this

Begin met je carb af te.stellen. al.zal.zo'n 50cc top performance niet veel meer zijn dan een vervangingscilinder. Dus de afstelling hoeft ook.niet.veel.anders.te.zijn
ik heb de hele tijd problemen met mijn scooter af te stellen. ik heb van alles geprobeerd, van Malossi geel tot rood drukveren. malossi groen tot rood trekveren. std drukveer met std trekveren. 5g tot 8g. het enigste wat ik juist heb gekregen is de carb afstelling want mn bougie is koffie bruin. het gaat om een yamaha jog r 2009. er zit geen vario of prop in en er zit een leovince sito uitlaat. er zit een Top performance 50cc snel in die ong net 300/400km oud is en voor 200km ingereden

weet iemand mij een beetje aan te kunnen wijzen want ik zie door de bomen t bos ni meer.
"het enigste wat ik juist heb gekregen is de carb afstelling want mn bougie is koffie bruin" dat heb ik al gedaan dus. maar nu weet ik niet hoe ik verder moet. ik heb zo veel geprobeert.
 
Dat is in elk geval het belangrijkste, je kan er nog wel meer aan afstellen maar dat zal.niet zo.van toepassing zijn nu.

Volgende stap is je overbrenging afstellen. Dus brand los. Je staat stil en je geeft vol gas om weg te rijden. Wat gebeurt er dan? Maak je eerst veel toeren voor je weg kan rijden?
Dan rond de 20 30 km per uur trekt het dan nog een beetje door of kakt ie dan juist in?

Als je dat ff beetje kan omschrijven dan zien we een beetje wat deze afstelling nu doet en wat je kan veranderen globaal dan. Want elke scooter is weer anders
 
De scooter heeft een vol gas nodig om te vertrekken. Met lichte rollen (5g) moet ie eerst warm worden om te bewegen. Met 7.5g rollen dan gaat hij ren beetje bewegen als ie koud is. Hij doet er heel lang onlver om op zijn top te kunnen komen. Ongeveer een hele straat lengte nodig om uberhaupt rond de 40 kmpu te komen
Post automatically merged:

Maar na beetje rond speuren kwam k er achter dat mijn vario hobbels bezit en dit heeft denk ook wel invloed op het rij gedrag
Post automatically merged:

Ook zijn mij trekveren wel daarentegen vgm wel goed want als ik gas geef fan heeft mijn scooter niet echt een zware duw opeens. Er xit nu malossi blauw in. Als ik er malosii groen in zet dan gaat hij al stationair vooruit
 

Attachments

  • IMG-20211213-WA0007.jpeg
    IMG-20211213-WA0007.jpeg
    78 KB · Views: 7
Last edited:
Vooropgesteld dat ik geen verstand hiervan heb.

De scooter heeft een vol gas nodig om te vertrekken.
Lijkt me dit een kwestie van te strakke trekveren.
Ze kunnen wel van het merk Malossi zijn en geel, groen, rood, paars of whatever voor een kleur zijn maar heb je ook de juiste trekveren voor jouw koppeling?

Aan de andere kant schrijf je:
Er xit nu malossi blauw in. Als ik er malosii groen in zet dan gaat hij al stationair vooruit
Lijkt mij dat dit de eerste quote tegenspreekt!

Misschien levert deze pagina wat helderheid:
https://scooterafstellen.nl/howto-tekst/transmissie-variorollen-druk-trekveren/
 
Ja ik heb de juiste trekveren van mijn koppeling. De groene trekveren zijn het lichtste die er in zitten. Maar die grijpen al aan als ik stationair draai. Blauw is middelmatig en rood is het strakst op mijn koppeling. Zou misschien ook een nieuwe vario problemen kunnnen verhelpen vanwege de hobbels in de vario.
 
Sinds wanneer heb je t probleem? Lijkt inderdaad alsof je compleet mis zit met je afstelling. Wellicht dat een filmpje ons helpt..

Je hebt een vrij voorkomend blok met een setup die ook veel voorkomt. Als je even googled zou je zou een vergelijkbare setup kunnen vinden voor extra inzicht.
 
Sinds wanneer heb je t probleem? Lijkt inderdaad alsof je compleet mis zit met je afstelling. Wellicht dat een filmpje ons helpt..

Je hebt een vrij voorkomend blok met een setup die ook veel voorkomt. Als je even googled zou je zou een vergelijkbare setup kunnen vinden voor extra inzicht.
Ik zal morgen ff mijn scooter ik elkaar zetten en dan ff filmen wat er gebeurt. Welke setup zal ik er in doen om te filmen?
 
Back
Top