eurokit
Broem Broem Pff Pff
Hoop bij deze weg een oplossing te vinden om me peugeot kisbee gestart te krijgen.
Hij wilt momenteel niet starten.. En het probleem waar echt gefocust moet worden is waarom bij de elektrische start hij alle accus tot de knieen helemaal uitperst en geen kracht meer overhoud om continu te blijven starten.. Ik kan dus prima 6 of 7 keer proberen te starten, maar dan raakt de accu steeds meer vermogen kwijt totdat hij helemaal niks meer doet en het relais begint te klikken..
Heb geprobeerd te starten met een tomos 12volt 4AH accu en een oudere 12volt 4ah accu die met een van de scooters was mee gekomen..
Ik dacht in eerste instantie dat het aan de gebruikte accu`s lag, maar zaterdag 29st december ben ik een nieuwe gaan halen en deze heb ik alvorends in gebruik genomen te hebben toch wel aardige tijd gehad om hem goed op te laden wat dus prima gelukt is.. Alleen naar een paar keer doorstarten slaat hij dus niet aan..
Het motorblok heb ik zelf gereviseerd.. Wat naar mijn idee goed is gegaan.
- De gebruikte carburateur (origineel peugeot) komt dus werkend van de originele scooter af. En heeft het dus altijd prima gedaan. (hierbij heb ik de 78 sproeier wel nog eens verhoogd naar 84 tijdens de diagnose) i.v.m grotere inlaat en uitlaat kanaal.
- De cilinder is een gebruikte, die er z.g.a.n eruit zag en dus erg weinig kilometers gelopen heeft ( niet veel meer of minder dan 5000km)
- Er is een 101 octane zuiger (nieuw) met nieuwe veren in gekomen (met de originele maat) 38mm
- De zuigerveren zijn 120 graden van elkaar geplaatst (er is overigens compressie genoeg aanwezig (na een tijdje lijkt het blok zelfs zwaarder te draaien bij het elektrisch starten)
- De startmotor komt van een werkend donor blok (zelf gezien bij de vorige eigenaar dat ermee gestart is) Me vorige startmotor had wel problemen en deze heb ik daarmee dus verwisseld (kwam er achter via diagnose dat de vorige startmotor niet helemaal fris was) deze nieuwe zou het moeten doen.
- Krukas is vernieuwd met een 101 octane krukas (zou dus geen probleem moeten zijn.
-Spruitstuk is van 101 octane en dicht goed af op de carburateur (is overigens een nieuw spruitstuk)
-Luchtfilter is nieuw (dus de hele complete luchtfilterbox)
- Heb de SLS slang op de bovenste aansluiting van het luchtfilter aangesloten (deze aansluiting zag er iets dikker uit, dus ging er vanuit dat deze voor de dikkere slang was.
- Het motoroverdruk slangetje (beiden slangen zijn nieuw) zit aan de onderkant van het luchtfilter.
Wat echt anders is:
- De cilinderkop is voor een nieuwe vervangen ook van 101 octane (de kleppen zaten er al in vanuit de fabriek)(deze kop heeft wat grotere inlaat en uitlaat kanaal) (reden waarom ik van 78 sproeier naar 84 ben gegaan (dacht in eerste instantie dat hij te weinig benzine kreeg) Maar hiermee zou hij dus goed moeten starten.
- Ik heb er tijdelijk een donor carterkap erop ( en van beide deksels werken het kickstartmechanisme niet goed. (elek start is momenteel de enigste optie)
- Er zit geen carter deksel pakking tussen carter en deksel (maar dan als nog zou die moeten starten.
-Er zit nog geen uitlaat onder de scooter.. (maar zou zonder dus ook moeten starten lijkt mij dan)
Dingen die goed zijn:
- Vanaf de tank / vacuum kraan komt er duidelijk benzine uit de leiding en deze komt ook in het vlotterbak te recht van de Deni carburateur..
- In het spruitstuk zie ik duidelijk op de plaats waar de carburateur in hangt een beetje nattigheid van benzine . (maar zie niks aan de wand of plafond van het spruitstuk zitten.
- Bougie vonkt (dit heb ik getest voordat verder ermee bent gegaan) (bougie in dop tegen iets metaal houden)
- Inlaat klep staat op 0.10 (althans deze voelermaat ging er nog goed doorheen, maar groter was niet mogelijk.
- Uitlaat klep staat strak op 0.15 (voelermaat ging er wat strakker er door heen, dus op ze minst zou het dan op 0.14 moeten staan) (mij lijkt dat beiden goed staan.
Kleppen gesteld met koude motor en het T markering op exacte punt waar het carter een uitsteeksel heeft. Nokkenas stond gelijk met bovenkant carter.
En de nokken naar beneden in de cilinderkop.
- Er zit 10w40 nieuwe 800ml motorolie in Synthetisch.
- 120ml 80w90 vertandingsolie.
Met een begin elektrische start lijkt de motor prima rond te gaan, dit kan ik met tussen stops van een paar seconden dan misschien een paar keer doen.
Dan ineens lijkt de startmotor het zwaarder te krijgen om de motor rond te laten gaan, totdat de accu het niet meer trekt en zowat bijna leeg is..
Verlichting / claxon ect doet het allemaal nog op de accu (zijn geen zware gebruikers)
Vraag me af is dit normaal voor een chineese scooter? Of is de standaard accu type te onderbemeten en heb ik een zwaardere accu nodig.
Is de bendix misschien op (het is een gebruikte bendix en hij doet het opzicht prima voor de 8 keer begin starten. Daarna hoor je dat de startmotor het zwaarder krijgt..
Misschien slechte chinese startmotor??
Hoop dat iemand mij op iets meer ideeen kan brengen.
Hij wilt momenteel niet starten.. En het probleem waar echt gefocust moet worden is waarom bij de elektrische start hij alle accus tot de knieen helemaal uitperst en geen kracht meer overhoud om continu te blijven starten.. Ik kan dus prima 6 of 7 keer proberen te starten, maar dan raakt de accu steeds meer vermogen kwijt totdat hij helemaal niks meer doet en het relais begint te klikken..
Heb geprobeerd te starten met een tomos 12volt 4AH accu en een oudere 12volt 4ah accu die met een van de scooters was mee gekomen..
Ik dacht in eerste instantie dat het aan de gebruikte accu`s lag, maar zaterdag 29st december ben ik een nieuwe gaan halen en deze heb ik alvorends in gebruik genomen te hebben toch wel aardige tijd gehad om hem goed op te laden wat dus prima gelukt is.. Alleen naar een paar keer doorstarten slaat hij dus niet aan..
Het motorblok heb ik zelf gereviseerd.. Wat naar mijn idee goed is gegaan.
- De gebruikte carburateur (origineel peugeot) komt dus werkend van de originele scooter af. En heeft het dus altijd prima gedaan. (hierbij heb ik de 78 sproeier wel nog eens verhoogd naar 84 tijdens de diagnose) i.v.m grotere inlaat en uitlaat kanaal.
- De cilinder is een gebruikte, die er z.g.a.n eruit zag en dus erg weinig kilometers gelopen heeft ( niet veel meer of minder dan 5000km)
- Er is een 101 octane zuiger (nieuw) met nieuwe veren in gekomen (met de originele maat) 38mm
- De zuigerveren zijn 120 graden van elkaar geplaatst (er is overigens compressie genoeg aanwezig (na een tijdje lijkt het blok zelfs zwaarder te draaien bij het elektrisch starten)
- De startmotor komt van een werkend donor blok (zelf gezien bij de vorige eigenaar dat ermee gestart is) Me vorige startmotor had wel problemen en deze heb ik daarmee dus verwisseld (kwam er achter via diagnose dat de vorige startmotor niet helemaal fris was) deze nieuwe zou het moeten doen.
- Krukas is vernieuwd met een 101 octane krukas (zou dus geen probleem moeten zijn.
-Spruitstuk is van 101 octane en dicht goed af op de carburateur (is overigens een nieuw spruitstuk)
-Luchtfilter is nieuw (dus de hele complete luchtfilterbox)
- Heb de SLS slang op de bovenste aansluiting van het luchtfilter aangesloten (deze aansluiting zag er iets dikker uit, dus ging er vanuit dat deze voor de dikkere slang was.
- Het motoroverdruk slangetje (beiden slangen zijn nieuw) zit aan de onderkant van het luchtfilter.
Wat echt anders is:
- De cilinderkop is voor een nieuwe vervangen ook van 101 octane (de kleppen zaten er al in vanuit de fabriek)(deze kop heeft wat grotere inlaat en uitlaat kanaal) (reden waarom ik van 78 sproeier naar 84 ben gegaan (dacht in eerste instantie dat hij te weinig benzine kreeg) Maar hiermee zou hij dus goed moeten starten.
- Ik heb er tijdelijk een donor carterkap erop ( en van beide deksels werken het kickstartmechanisme niet goed. (elek start is momenteel de enigste optie)
- Er zit geen carter deksel pakking tussen carter en deksel (maar dan als nog zou die moeten starten.
-Er zit nog geen uitlaat onder de scooter.. (maar zou zonder dus ook moeten starten lijkt mij dan)
Dingen die goed zijn:
- Vanaf de tank / vacuum kraan komt er duidelijk benzine uit de leiding en deze komt ook in het vlotterbak te recht van de Deni carburateur..
- In het spruitstuk zie ik duidelijk op de plaats waar de carburateur in hangt een beetje nattigheid van benzine . (maar zie niks aan de wand of plafond van het spruitstuk zitten.
- Bougie vonkt (dit heb ik getest voordat verder ermee bent gegaan) (bougie in dop tegen iets metaal houden)
- Inlaat klep staat op 0.10 (althans deze voelermaat ging er nog goed doorheen, maar groter was niet mogelijk.
- Uitlaat klep staat strak op 0.15 (voelermaat ging er wat strakker er door heen, dus op ze minst zou het dan op 0.14 moeten staan) (mij lijkt dat beiden goed staan.
Kleppen gesteld met koude motor en het T markering op exacte punt waar het carter een uitsteeksel heeft. Nokkenas stond gelijk met bovenkant carter.
En de nokken naar beneden in de cilinderkop.
- Er zit 10w40 nieuwe 800ml motorolie in Synthetisch.
- 120ml 80w90 vertandingsolie.
Met een begin elektrische start lijkt de motor prima rond te gaan, dit kan ik met tussen stops van een paar seconden dan misschien een paar keer doen.
Dan ineens lijkt de startmotor het zwaarder te krijgen om de motor rond te laten gaan, totdat de accu het niet meer trekt en zowat bijna leeg is..
Verlichting / claxon ect doet het allemaal nog op de accu (zijn geen zware gebruikers)
Vraag me af is dit normaal voor een chineese scooter? Of is de standaard accu type te onderbemeten en heb ik een zwaardere accu nodig.
Is de bendix misschien op (het is een gebruikte bendix en hij doet het opzicht prima voor de 8 keer begin starten. Daarna hoor je dat de startmotor het zwaarder krijgt..
Misschien slechte chinese startmotor??
Hoop dat iemand mij op iets meer ideeen kan brengen.