Krijg mijn aerox niet goed afgesteld

Heze-rox

Eigenaar van BCH
hoi,

Ik heb een probleem bij het afstellen van mijn aerox.
De eerste 10-20 km is alles goed maar zodra de koppeling aangepakt heeft schiet het toerental in een x naar de 12K en zakt daarna weer netjes terug en blijft constant. ik heb al het een en ander geprobeert met rolletjes e.d. maar daar ligt het blijkbaar niet aan. Dit probleem kreeg k toen mijn oude v-snaar knapte en hem vervangen heb.

setup is trouwens
DR70 RPM
21mm carb
Yas R
Fly clutch
P1 vario

mvg Sander
 
Advertisement - register to remove this

Ow uhm8P
drukveer is geel van malossi
En trekveertjes (beunoplossing:p) Rode van stage 6
Had er geen ligge die erin hoorde en mn stage 6 koppeling was versleten dus heb deze nu geleend van een vriend maar moet nog een Delta bestellen;)
 
Waarom geen delta?

Maar vario heb k uitgeshimt maar weet niet zeker of k t goed gedaan heb nog nooit eerder gedaan. Heb zn opvul ringen achter de gradenplaat gezet.

Maar die snaar komt hier van de locale beunhaas van bando als k t goed heb
 
hebo is een goede koppeling, als je ze van doppler kan vinden (S2BR) dan heb je dezelfde koppeling als de hebo maar toch een tientje goedkoper<]

iig zie ik idd ook een shim/drukveer probleem...

je zegt dat je dit probleem hebt sinds de nieuwe snaar, bij elke nieuwe snaar moet je je vario opnieuw uitshimmen, ik denk dat er nu gerust een dunner shimmetje of een shimmetje minder in de vario mag.(aan je uitleg te zien)

drukveer mag je ook niet te strak hebben in dergelijk geval maar ik denk dat die je nu hebt wel ok lijkt aangezien hij met de vorige snaar goed reed.
 
Maar waarom geen delta als ik vragen mag? is misschien een beetje te voor een DR maar ben ook niet van plan nog lang op deze cilinder rondt te blijven rijden;)

Maar zou iemand mij misschien een beetje duidelijk uit kunnen leggen wat precies de bedoeling is met die shims of is dit ook gewoon uitproberen?
heb de search wel gebruikt maar vond niet echt iets.

gr Sander

Edit: srry had de post van melf niet gelezen8P
 
Imo is een delta niks beter als bijv. een hebo of een stage6 ( kwa werking ), aangezien een koppeling alleen maar hoeft aan te grijpen.
Kwa degelijkheid / slijtage / afstelbaarheid zit er wel een verschil in.

Kijk is of je nieuwe snaar breder of smaller is als de oude, dit kan nl ook invloed hebben op toerenverloop.

Btw rode trekveren zijn de strakste van stage6.
Hoe strak heb je ze staan, aangezien die misschien ook wel iets losser mogen.

( Ik kom dat anders wel een keer helpen afstellen met wout ;) )
 
Slijtage vind ik toch wel het belangrijkst aangezien het een straatscoot is en k geen zin heb elk half jaar weer een nieuwe te moeten kopen:p

Eerst maar even wat shims en een nieuwe koppeling bestellen. En dan even verder kijken.

V-snaar is trouwens de zelfde dikte als die van Hebo dat had ik al opgemeten. Weet niet of dit dezelfde dikte is als die erin zat want daar is niet veel meer van over.

(@scarrie: hulp is altijd welkom:p)
 
Back
Top