Krijg krukas niet gecentreerd

syOr

Well-Known Member
Beste mensen,
Ik heb gister mijn Aerox blokje gesplitst om nieuwe krukas en lagers te monteren. Heb de Carters warm gestoken en lagers er in laten vallen met hulp van een paar tikjes van rubberen hamer. Krukas uit de vriezer gehaald en gemonteerd en zonder geweld het blok in elkaar gezet. Nu is het zo dat ik de krukas voor geen meter gecentreerd krijg. Als ik de Carter boutjes een beetje los draai draait hij wel erg soepel. Krijg bijna geen beweging in de drijfstang met me vingers. Nu ben ik wel voorzichtig met tikken op de krukas.
Wat raden jullie aan? Gewoon de beide kanten van het Carter heel goed heet laten worden en blijven proberen? Of weer splitsen en nogmaals monteren? Ben bang dat ik iets beschadig dus wil graag van meer ervaren mensen wat jullie zouden doen. Scooter zaak rekent ook absurde bedragen om het even goed te zetten.
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

na het zetten van de krukas even aan beide kanten een moertje opdraaien en dan met een kunststof hamer een paar tikken geven aan weerskanten, en kijken hoe hij dan zit.
 
Back
Top