Krijg hem niet meer aan de gang!

Manu76

Burn and rise...
Hey, ik heb een project, namelijk: Sachs speedforce R 2009 10.000km.

Nu ik alles heb terug geplaatst krijg ik de scooter niet meer aan de gang

Wat ik zelf heb gedaan:

Cilinder en zuiger vervangen en de bobine kabel vervangen.

Verder niets. De bougie lijkt wel te vonken als ik hem tegen de chassis hou.

Bij andere deden ze vonken zonder chassis bij deze bougie is dat niet het geval.

Kortom eigenlijk "niets" aan gedaan.

Op dit moment zit de uitlaat vast maar nog geen demper. Heeft daar ook eigenlijk niets mee te maken om te starten. Lijkt mij.

Lucht bak is er ook nog af.

Hoi ik hoop dat dit duidelijker is @eurokit
 
Advertisement - register to remove this

Krijgt de boel wel benzine? Zonder luchtfilter krijgt ie meer lucht dus heeft ie ook meer benzine nodig. Kan van alles zijn, zorg eerst eens dat je alles in orde hebt want hoe ik het nu begrijp mis je van alles.
 
Heeft de scooter daarvoor wel gelopen? Of heb je deze zo gekocht zonder dat de motor liep..

Waarmee is de cilinder vervangen?

Heeft de scooter eerder al een tijd stil gestaan?? (of sinds toen je hem aangekocht hebt als niet werkende scooter?)

Luchtbak is luchtfilterbox neem ik aan?

Zat er al benzine in toen je hem kocht?

"Bij andere deden ze vonken zonder chassis bij deze bougie is dat niet het geval. "

Wat bedoel je met " bij andere" misschien een iets duidelijker woordkeuze voor gebruiken wat je er mee bedoeld.


Voor de rest er kan misschien wel "benzine" eruit komen, maar als dit prut is gaat hij ook niet lopen. En zoals gezegd zonder luchtfilter is de benzine afstelling schraler omdat het filter al lucht wat tegen houd dan als de carbuteur in de 'open lucht' zou hangen.

Zeer belangrijk is het om te weten of dat de scooter al enige tijd stil heeft gestaan, want dan heeft hij gewoon achterstallig onderhoud.
En betreft het vonken.. Het moet wel een sterke en duidelijke vonk zijn.. Een slappe vonkje die het af en toe maar doet en dan weer niet is dus niet voldoende.
 
Back
Top