Krijg 4takt niet op tijd

Bassievrucht

Active Member
Heb dus een piaggio fly gekocht, een 4takt. Loopt natuurlijk voor geen meter qua vermogen maar hij zag er grappig uit das ik dacht, ik koop hem wel. Daarna heb ik een cilinder van dmp besteld, een 70cc 4takt 2valve cilinder, deze heb ik er 2 dagen geleden op gezet, en heb geprobeerd alles op tijd te zetten. MAW, nokkenas tandwiel streepje naar boven, magneet 2 (T) boven de pickup want dan staat de zuiger op tdc en heb daarna de kleppen gesteld, heb het 2x gecontroleerd en het zou moeten kloppen, zuiger komt niet tegen de kleppen. Hij vonkt ook (met een andere bougie) maar ik weet niet of die benzine krijgt want ik kan heel moeilijk bij de bougie die in de kop zit. Hij start met geen mogelijkheid maar alles zou wel gewoon op tijd moeten staan, ik kom er niet uit.
 
Advertisement - register to remove this

Voor de goede orde : ik neem aan je lucht/mengselschroef (Stationair schroef zit bij de hevel waar de gaskabel aan gemonteerd zit )

Staat lucht/mengselschroef totaal ingedraaid, is de Hoofdsproeier te klein .
Meer Benzine , vraagt meer lucht.
Ik heb het echt over de stationair schroef bij de hevel, lucht/mengselschroef stand weet ik niet precies.
 
Even een vraagje naast het probleem: je vertelt een 70 cc cilinder te hebben voor deze 4 takt.
Heb ik nooit van gehoord. Maar soms hoor ik niet zo goed. Hoeveel mm is de boring?
De 80 cc's, dus wat meer dan jouw 70cc, die ik onder handen heb genomen deden het prima met 80 als hoofdsproeiermaat.
Succes!
 
Even een vraagje naast het probleem: je vertelt een 70 cc cilinder te hebben voor deze 4 takt.
Heb ik nooit van gehoord. Maar soms hoor ik niet zo goed. Hoeveel mm is de boring?
De 80 cc's, dus wat meer dan jouw 70cc, die ik onder handen heb genomen deden het prima met 80 als hoofdsproeiermaat.
Succes!
Het is een DMP 70cc 4t 2v cilinder met een boring van 47mm.
 
Weer een update, ik heb de luchtschroef naar 1,5 slag open gezet, deze stond blijkbaar helemaal dicht. Nu wil die warm wel starten als je de gashendel helemaal open zet en 10-20x kickt. Koud start die nu ook ietsjes moeilijker maar hij start wel. Hij loopt nog wel heel erg laag stationair. Zo laag dat je gas moet bijgeven als die warm is, anders is t klaar.
 
1½ slag is geen vast gegeven , dit is een basis dat de motor moet aanslaan . Misschien moet hij wel naar 2 of 3 slagen , dat is voor elke motor verschillend . Wordt dus een kwestie van afstellen.
 
Je laat eerst de scooter goed warm draaien , daarna de stationair schroef ( bij de gaskabel) zover uit draaien dat de scooter net blijft lopen.
Nu de mengsel schroef in of uit draaien zodat de motor sneller gaat draaien , dan weer de stat schroef uitdraaien en zo het hoogste toerental opzoeken. Daarna met de stat schroef de toeren afstellen in de buurt van de 1900 toeren staat in de handleiding van je scoot hoeveel precies.
Wacht als je aan de mengsel schroef draait wel even , zodat de motor aan het mengsel "went" , en steeds kleine stukjes verdraaien.
 
Je laat eerst de scooter goed warm draaien , daarna de stationair schroef ( bij de gaskabel) zover uit draaien dat de scooter net blijft lopen.
Nu de mengsel schroef in of uit draaien zodat de motor sneller gaat draaien , dan weer de stat schroef uitdraaien en zo het hoogste toerental opzoeken. Daarna met de stat schroef de toeren afstellen in de buurt van de 1900 toeren staat in de handleiding van je scoot hoeveel precies.
Wacht als je aan de mengsel schroef draait wel even , zodat de motor aan het mengsel "went" , en steeds kleine stukjes verdraaien.

Gaat helemaal goedkomen, ik laat weten hoe het is gegaan.
 
Na even gespeeld te hebben met de luchtafstelling blijft die al beter lopen, en hij gaat ook een tikje harder (ongeveer 55) Loopt nog wel heel erg laag dus denk dat ik wel 1 sproeier maatje naar beneden moet.
 
Back
Top