Krassen wegwerken

Tomjvk

Well-Known Member
Ik ben laatst met mijn scooter gevallen en nu zitten er krassen op.
Is het überhaupt mogelijk deze krassen weg te werken door middel van overspuiten.
De krassen zitten op een plek van ongeveer 5 bij 5 cm. Ik vroeg mij af of ik zoals in dit filmpje beschreven:
, alleen die plek met krassen kan overspuiten of moet ik dan de hele kap overspuiten?
En is overspuiten de goede manier om krassen weg te werken?

Het betreft een Vespa Sprint Zwart
 
Advertisement - register to remove this

Is er niet soort spul dat je aanbrengt, en bovenste laag lak er omheen wat afhaalt en zo in de kras wrijft? Weet niet precies hoe en wat.
Dat soort spul is maar een tijdelijke oplossing.
Vult alleen maar en na een paar keer wassen is het effect weg.
Krassen verwijderen kan alleen maar door over spuiten.
 
Kappen schuren, ontvetten, grondlaag erop, dan zie je elke kras zitten.
Daarna krassen opvullen met plamuur, laten drogen.

Terug ontvetten, spuitplamuur erop en nat schuren, daarna overspuiten ;)

Elke kras eruit, en is ook een blijvende oplossing, in mijn geval toch...

jb02m9.jpg

71tvg4.jpg
 
Last edited:
Hoop dat je zelf erop kon komen dat al is overspuiten vast beter, als het spul niet te duur is, is het misschien een poging waard eerst, als slecht uitpakt kan je alsnog rigoureus zijn. Ps Bedoel niet echt eens vanuit praktische kant, maar meer, zo zou ik omgaan met advies!
 
Last edited:
Hoop dat je zelf erop kon komen dat al is overspuiten vast beter, als het spul niet te duur is, is het misschien een poging waard eerst, als slecht uitpakt kan je alsnog rigoureus zijn. Ps Bedoel niet echt eens vanuit praktische kant, maar meer, zo zou ik omgaan met advies!
Zoals ik al eerder zei: dat middel lost het probleem maar tijdelijk op.
Overspuiten is de enige manier om de krassen weg te werken!!!
 
Of ik er klaar mee ben is de vraag nog maar! Als jij dat ook prima vind zou het mooist zijn, maar anders toch nog steeds.
Wat jij wil... Nu nog de grammatica op orde brengen in je antwoorden en dan nemen mensen je misschien WEL serieus.........................
Ik doe dit dus niet...!!!
 
Back
Top