Krassen in carters

Bas180

New Member
Toen ik mijn blok ging splitten (hexagon 125) kwam ik erachter dat mijn lagers gaar waren (heb het blok zo gekocht niet wetende dat de lagers gaar waren). Nu is het zo dat ik alle oude troep eruit heb gehaald en het carter er bijzonder beroerd uitziet, er zitten krassen op de carter vlakken door de stukjes lager die tussen het krukas zaten die bij het aanzetten van de scooter tussen de krukas en carter wand geforceerd werden. Nu is de lagerpassing zelf nog in orde. Krassen zitten alleen aan de vario kant van de krukas want die lager was stuk.Krukas zelf bevat geen krassen volgensmij. Mocht iemand weten of dit kwaad kan hoor ik het graag, of als iemand tips of oplossingen heeft. Alvast bedankt!
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    206.4 KB · Views: 23
  • image.jpg
    image.jpg
    220.1 KB · Views: 22
  • image.jpg
    image.jpg
    137.4 KB · Views: 19
  • image.jpg
    image.jpg
    190.5 KB · Views: 23
Advertisement - register to remove this

Aanloopsporen zijn niet erg, Barsten echter wel. Zo te zien is het huis waar het lager in rust nog in goede staat. Inderdaad heel lichtschuren zodat er geen stukjes af kunnen komen en goed schoonmaken..
 
Heb hem met K240 nat opgeschuurd en ze redelijk geschuurd, nu hopen dat het niet teveel is, hoe groot is die marge? Heb ff de lengte van de passing tot de top en de breedte van het lager opgemeten en de lager is 0,1 cm hoger, maar ik weet dat het lager altijd een beetje uitsteekt dus zal nog goed zijn. Hoop ik6169290B-FF38-4C06-ACD4-F7699D96B844.jpeg
 
Ziet er goed uit hoor. Zolang het lager goed klemt moet het goed komen.
Zou hem zo prima in elkaar durven schroeven.
Bedankt voor de hulp, binnenkort even de lager erin zetten en kijken of die goed vast zit als die eenmaal gezet is. nog aanraders om dat te testen?
 
Dat merk je aan hoeveel moeite het kost om hem te plaatsen. Als je het lager in koude toestand monteerd en dat lukt zonder problemen dan heb je een probleem.

Als je het carter warm hebt gestookt en hij klemt enigsinds dan is het goed. Jouw carter is volgens mij prima want het lager heeft niet meegedraaid in zijn zitting.

Wel was er overdreven veel speling waardoor je aanloopsporen hebt. Het zal wel meevallen. Als je de krukas terug plaatst wel goed controleren op speling en of er geen restjes carter tussen zitten.
 
Back
Top