Krakend Geluid Als Ik Met de Scooter In De Hand Loop!

Just Tune It

a.k.a Hylk0sz
Hey,

Ik heb een probleempje, als ik met mijn scooter in de hand loop, of hem gewoon ff verrol hoor ik een krakend geluid uit mijn blok, ik heb gezien en meegemaakt dat meer aeroxen dat hebben, alleen wat is het? de ene zegt dat het de vertanding is, de ander zegt dat de v snaar nog heel straks staat enzo :s ?Wie weet wat het kan zijn en hoe ik het kan verhelpen ofzo?

Alvast Bedankt!

Greetz:W
 
Advertisement - register to remove this

Formula50 said:
Is waarschijnlijk je vertanding. Misschien een keer olieverversen (weet niet wanneer je dit voor eht laatst hebt gedaan???).

Nick.

Jah, ik denk zelf ook dat dat het is, het is al lang geleden dat ik me carterolie heb ververst, dus ik denk dat ik dat zowiezo ga doen;)
 
ik kan je zo vertellen dat als je je achterwiel (incl. adapter!) eraf haalt , er vet aan smeert en m weer in elkaar zet (soms moet er een shim achter het wiel) dat ie dan niet meer kraakt....
 
Als je goed luistert hoor je dat bij de meeste scooters (bij de ene meer dan de ander) dit is gewoon je koppeling die vrij draait (dus onder het lopen)
is dus niet schadelijk of zo en er is zover als ik weet ook niets aan te doen
 
XoReP said:
Doordat je scooter beweegt worden je rolletjes alle kanten opgeschud in je vario. Ze liggen er namelijk niet strak in ofzo.

bullshit, en dan nog die rolletjes maken sowieso geen kraakgeluid, dit is waarschijnlijk gewoon de vertanding of een lager in je blok dat niet meer goed is
 
Formula50 said:
Je vario draait niet als je loopt met de scooter in je hand {!.

EDIT: Z'n probleem moet dus wel bij de vertanding liggen. Dus geen gezever aub en help die kerel echt (no offence) :EDIT

Nick.

Zie het als een koekjes trommel in een auto. Als je je scoot beweegt dan worden door G-krachten etc. ook je rolletjes bewogen en die hoor je dus tikken (100% cker).

Remblokjes willen trouwens ook wel is gaan klepperen ja.
 
Back
Top