Krakend Geluid Als Ik Met de Scooter In De Hand Loop!

Just Tune It

a.k.a Hylk0sz
Hey,

Ik heb een probleempje, als ik met mijn scooter in de hand loop, of hem gewoon ff verrol hoor ik een krakend geluid uit mijn blok, ik heb gezien en meegemaakt dat meer aeroxen dat hebben, alleen wat is het? de ene zegt dat het de vertanding is, de ander zegt dat de v snaar nog heel straks staat enzo :s ?Wie weet wat het kan zijn en hoe ik het kan verhelpen ofzo?

Alvast Bedankt!

Greetz:W
 
Advertisement - register to remove this

Ja, maar zo hard is dat geluid niet. Als jij je scooter recht houdt en je rijdt over een redelijk vlakke ondergrond, dan kan het moeilijk zo zijn dat je de rolletjes zo hard hoort rammelen. Tenminste ik heb al een aantal verschillende scooters gehad en daar heb ik nog geen last van gehad. Van een ratelende vertanding echter wel.

Nick.
 
Ik heb het trouwens ook dat als ik met mijn scooter in de hand loop dat je af en toe getik enzo hoord en dat is er weg als het 8ter wiel niet op de grond is en je draaid eraan. Het is dus alleen als je er mee loopt. Ik dacht ook iets richting de vertanding of remschijf.
 
Ja, dat moet dan wel. Hij doet het alleen als er gewicht op staat dus. Dan zal het denk ik je achteras zijn (secundaire as). Maar zal niet erg zijn, want anders zou die het ook wel doen zonder gewicht erop denk ik zo.

Nick.
 
Nu jullie het over hebben , heb ik het sinds vandaag ook !! als ik ermee loop hoor ik iewwkkk ieewwkkk iewwwkkk

ik heb alleen maar nieuwe rolletjes ingezet en toen kreeg ik dat gekraak ??

ligt het nou tog aan de rollen ? of aan de carterkap die ik te strak heb gedraaidt ?

hmmm ...
 
XoReP said:
Doordat je scooter beweegt worden je rolletjes alle kanten opgeschud in je vario. Ze liggen er namelijk niet strak in ofzo.

{! JE VARIO DRAAIT NIET ALS JE LOOPT MET JE SCOOTER... misschien dat je het nu snapt.

@ Topicstarter: Carterolie ververst?
 
ik denk ook een carterlager/vertanding.
veel scooters hebben dat, maar het zal geen vsnaar zijn of vario, anders kun je je scooter ook zo aanlopen als je je contact aanzet..
je koppeling beweegt ook niet, anders zou ie het koppelingshuis al aangrijpen en rijdt ie wss ook weg als je hem aanzet.
iig succes
 
benelliNewbie said:
Nu jullie het over hebben , heb ik het sinds vandaag ook !! als ik ermee loop hoor ik iewwkkk ieewwkkk iewwwkkk

ik heb alleen maar nieuwe rolletjes ingezet en toen kreeg ik dat gekraak ??

ligt het nou tog aan de rollen ? of aan de carterkap die ik te strak heb gedraaidt ?

hmmm ...


rem?
 
Robin@Zip said:
{! JE VARIO DRAAIT NIET ALS JE LOOPT MET JE SCOOTER... misschien dat je het nu snapt.

@ Topicstarter: Carterolie ververst?

Sjees he :| Ik zeg toch ook niet dat hij draait (als hij draait dan heb JUIST daar geen last van) maar als jij je scooter beweegt bewegen je rolletjes ook en die kun je goed horen kletteren. {! EN NEE IK WEET DAT JE VARIO NIET WORD AANGEDREVEN OFZO. JE VARIO BLIJFT STIL MAAR JE ROLLETJES NIET

En als iemand nu weer dit niet leest maar gewoon weer gaat zeggen van je vario draait ofzoiets dergelijks, dan ga ik er niet op reageren want schijnbaar willen jullie toch maar alleen jullie zelf geloven!
 
Last edited:
haha nou okeeej genoeg gelult....we hebben ideeen...ik heb het zelf ook...(SR) en mijn achteras lager was rot dus moes me vertanding eruit halen en sinds dien doet ie dat gekraak (precies zelfde als topicstarter)

maar iemand nu een oplossing ervoor? want ik heb zelf ook dat probleeem...en weet cker dat het van vertanding vandaan komt...
 
het kunnen je remblokjes zijn die op je schijf lopen
( had ik ook ) moet je ff 3 kleine verticale sneedjes maken in je remblok
want er zit vaak zand ed. op je schijf en die vallen dan in die sneedjes
ipv te blijven hangen @t je remschijf
 
XoReP said:
Sjees he :| Ik zeg toch ook niet dat hij draait (als hij draait dan heb JUIST daar geen last van) maar als jij je scooter beweegt bewegen je rolletjes ook en die kun je goed horen kletteren. {! EN NEE IK WEET DAT JE VARIO NIET WORD AANGEDREVEN OFZO. JE VARIO BLIJFT STIL MAAR JE ROLLETJES NIET

En als iemand nu weer dit niet leest maar gewoon weer gaat zeggen van je vario draait ofzoiets dergelijks, dan ga ik er niet op reageren want schijnbaar willen jullie toch maar alleen jullie zelf geloven!


knappe vent als jij je rolletjes hoort rammelen door er alleen mee te lopen.

verder , de vario staat stil in de stand dat de plaat diep in de vario ligt en de rollen dus onderin vastzitten tussen de vario en de plaat....
dat ga je dus niet horen :)
 
Back
Top