koud start , weg rijden?

rowou

New Member
Hallo Allemaal,

Ik ben Robert , 51 . ik heb voor de hobby een Kymco new sento gekocht die niet liep.
Leuk om aan te hobby en ;). nu loopt hij mooi als hij warm is.koude start doet hij perfect, maar weg rijden doet hij minder.
klinkt als of hij te weinig benzine krijgt, omdat het wat kouder geworden is. als je eenmaal een kilometer verder bent, gaat het steeds beter.
hij slaat ook niet meer af. en rijd steeds beter. het is een injectie , en mijn gedachten was dat het aan de warmte sensor zou liggen. Die vervangen. geen beter resultaat. nu heb ik nog de keuze om de lambda sensor te vervangen. Maar denk niet dat het daar aan ligt. Heb de stekker een keer er uit gehaald en gestart.
dat deed hij gewoon. en het lampje van het motor management ging niet branden. Zou hem graag willen uit lezen, maar weet niet wat ik nodig heb. Ik bedoel, is er software waarmee je eventueel ook gegevens aan kunt passen, of op nieuw in kunt lezen , of de ecu resetten.

Hopelijk heeft er iemand hier ervaring mee ,

al vast bedankt voor jullie belangstelling,

gr Robert
 
Advertisement - register to remove this

Hallo Allemaal,

Ik ben Robert , 51 . ik heb voor de hobby een Kymco new sento gekocht die niet liep.
Leuk om aan te hobby en ;). nu loopt hij mooi als hij warm is.koude start doet hij perfect, maar weg rijden doet hij minder.
klinkt als of hij te weinig benzine krijgt, omdat het wat kouder geworden is. als je eenmaal een kilometer verder bent, gaat het steeds beter.
hij slaat ook niet meer af. en rijd steeds beter. het is een injectie , en mijn gedachten was dat het aan de warmte sensor zou liggen. Die vervangen. geen beter resultaat. nu heb ik nog de keuze om de lambda sensor te vervangen. Maar denk niet dat het daar aan ligt. Heb de stekker een keer er uit gehaald en gestart.
dat deed hij gewoon. en het lampje van het motor management ging niet branden. Zou hem graag willen uit lezen, maar weet niet wat ik nodig heb. Ik bedoel, is er software waarmee je eventueel ook gegevens aan kunt passen, of op nieuw in kunt lezen , of de ecu resetten.

Hopelijk heeft er iemand hier ervaring mee ,

al vast bedankt voor jullie belangstelling,

gr Robert
Denk dat je dit topic beter hier kan plaatsen.
 
ligt er aan wat dat ding gekost heeft , indien teveel . betere weggooien , en een rijdende niet chinees kopen .
Als je pech heb , word het een Money Pitt.
 
Is het wel een echte injectie of is het een Euro4 met een elektronisch geregelde carburateur?
Want ik heb vaker gezien dat de bovengenoemde Euro4 modellen ook vaak injectie worden genoemd wat natuurlijk niet helemaal klopt.

Dus heb je zo iets?
shopping


of zo iets?

kymco-new-sento-origineel-product-ecu-5-pins-d406-16100-lea3-e90.jpg
 
Is het wel een echte injectie of is het een Euro4 met een elektronisch geregelde carburateur?
Want ik heb vaker gezien dat de bovengenoemde Euro4 modellen ook vaak injectie worden genoemd wat natuurlijk niet helemaal klopt.

Dus heb je zo iets?
shopping


of zo iets?

kymco-new-sento-origineel-product-ecu-5-pins-d406-16100-lea3-e90.jpg
Het onderste ecu.
Dus ja en echte injectie
 
Dan kan ik je helaas niet veel verder helpen.

Wat heb je moeten doen om de brommer weer rijdend te krijgen want je zegt in je eerste post dat de brommer niet liep toen je hem gekocht hebt?

Wel wil ik je het advies geven om eens te controleren of het motormanagementlampje nog werkt want soms worden die dingen afgekoppeld om problemen bij de verkoop te verbloemen.

Dus kijk even, dat als je de scooter op contact zet of het lampje daadwerkelijk oplicht en even later, of na het starten van de brommer, weer uit gaat.

Verder weet ik niet als het motormangement lampje in orde is en deze geeft niet aan dat er een probleem is of je uberhaupt problemen softwarematig kunt uitlezen.
Hiermee bedoel ik dus of er ook daadwerkelijk foutmeldingen in het geheugen van de ECU staan.
 
Dan kan ik je helaas niet veel verder helpen.

Wat heb je moeten doen om de brommer weer rijdend te krijgen want je zegt in je eerste post dat de brommer niet liep toen je hem gekocht hebt?

Wel wil ik je het advies geven om eens te controleren of het motormanagementlampje nog werkt want soms worden die dingen afgekoppeld om problemen bij de verkoop te verbloemen.

Dus kijk even, dat als je de scooter op contact zet of het lampje daadwerkelijk oplicht en even later, of na het starten van de brommer, weer uit gaat.

Verder weet ik niet als het motormangement lampje in orde is en deze geeft niet aan dat er een probleem is of je uberhaupt problemen softwarematig kunt uitlezen.
Hiermee bedoel ik dus of er ook daadwerkelijk foutmeldingen in het geheugen van de ECU staan.
Ja inderdaad. Maar zou eens willen weten hoe je dat weer aan kunt zetten. En ik hoopte eigenlijk fout code s of de ecu te kunnen resetten. Om zo eens te kijken wat hij gaat doen.

Beetje hobbyen.

Toch bedankt voor je reactie. Hoop dat iemand me tips kan geven over software of uitlees benodigdheden voor zo n Chinees.
 
Mij is niet helemaal duidelijk of het managelampje nu wel of niet even gaat branden als je de scooter op contact zet dit omdat je vraagt hoe je dit weer moet aanzetten.
 
Mij is niet helemaal duidelijk of het managelampje nu wel of niet even gaat branden als je de scooter op contact zet dit omdat je vraagt hoe je dit weer moet aanzetten.
Ja hij brand bij het aan zetten van het contact.

Als ik rij is hij uit.
Haal ik de stekker van de warmte sensor er af als hij loopt, dan gaat hij branden. Doe ik het zelfde met de lambdasone brand hij niet. Dat was mijn vraag eigenlijk.

Zit er misschien een noodloop programma op?
 
Oké, het motormanagementlampje werkt dus gewoon , dus dat "hoef je ook niet aan te zetten".
Ik begrijp alleen niet dat je geen foutmelding krijgt op het moment dat de ECU geen signaal meer ziet van de Lambda-sensor.

Ik heb geen idee of de brommer dan in de noodloop gaat.

Wel is het zo dat als je start met een "koude" motor er wat extra brandstof wordt ingespoten. wat dus een choke/enricher doet bij een carburateur motor.


Waar ik dan het eerste aan denk als ik je probleem zo lees, is dat die choke/enricher-functie niet wordt ingeschakeld, maw de temperatuursensor "zegt" tegen de ecu de motor is op temperatuur.
Maar de temperatuursensor heb je al vervangen, dus aan de sensor zelf ligt het niet.
Zo'n temperatuursensor is niks anders dan een weerstand die in weerstandswaarde afneemt naar mate hij warmer wordt. (= NTC-weerstand).
Als de choke/enricher-functie niet wordt ingeschakeld meet de ECU dus een te lage weerstand.
De enige manier waarop dit kan, ervan uitgaande dat de temperatuursensor in orde is omdat deze al vervangen is, is als de draad van de ECU naar de temperatuursensor ergens gekneld zit of de isolatie beschadigd en een verbinding maakt met een andere draad of massa of dat er in een connector onderweg vocht of oxide zit.
 
Motorlampje gaat niet branden als je zonder lambdasonde rijd!
In de ecu zit inderdaad een soort noodloop voor als de lambdasonde defect is dat deze op een voorgeprogrameerde hoeveelheid benzine geinjecteerd word.
 
Motorlampje gaat niet branden als je zonder lambdasonde rijd!
In de ecu zit inderdaad een soort noodloop voor als de lambdasonde defect is dat deze op een voorgeprogrameerde hoeveelheid benzine geinjecteerd word.
Heb een nieuwe lambda besteld.
Dus ben benieuwd als die er is.

Ga hem uit lezen en kijken wat of ik iets vindt. Thx voor het mee denken.
Post automatically merged:

Oké, het motormanagementlampje werkt dus gewoon , dus dat "hoef je ook niet aan te zetten".
Ik begrijp alleen niet dat je geen foutmelding krijgt op het moment dat de ECU geen signaal meer ziet van de Lambda-sensor.

Ik heb geen idee of de brommer dan in de noodloop gaat.

Wel is het zo dat als je start met een "koude" motor er wat extra brandstof wordt ingespoten. wat dus een choke/enricher doet bij een carburateur motor.


Waar ik dan het eerste aan denk als ik je probleem zo lees, is dat die choke/enricher-functie niet wordt ingeschakeld, maw de temperatuursensor "zegt" tegen de ecu de motor is op temperatuur.
Maar de temperatuursensor heb je al vervangen, dus aan de sensor zelf ligt het niet.
Zo'n temperatuursensor is niks anders dan een weerstand die in weerstandswaarde afneemt naar mate hij warmer wordt. (= NTC-weerstand).
Als de choke/enricher-functie niet wordt ingeschakeld meet de ECU dus een te lage weerstand.
De enige manier waarop dit kan, ervan uitgaande dat de temperatuursensor in orde is omdat deze al vervangen is, is als de draad van de ECU naar de temperatuursensor ergens gekneld zit of de isolatie beschadigd en een verbinding maakt met een andere draad of massa of dat er in een connector onderweg vocht of oxide zit.
Heb de draad door gemeten van de temperatuursensor. Meet af en toe wat weerstand, denk een kabel breuk.
Heb er een andere tussen gezet.

Als het niet meer regent ga ik even rijden.
Post automatically merged:

Al zou deze in een noodprogramma lopen.
Hoe krijg je hem daar dan uit.
 
soms helpt het om de accu voor een paar minuten los te koppelen , maar zit de fout opgeslagen in de ecu zou deze gewist moeten worden.
En misschien als je de draad vervangt loopt hij weer zoals vanouds
 
Back
Top