ooodjjbooo
Well-Known Member
Misschien een onnozel vraagje maar goed, ik weet het niet zeker.
Moet je als de scooter goed koud wegrijd en warm iets minder in gasreaktie ed is, nou kleiner of groter in sproeier?
Reden waarom ik me dit afvraag is dat in theorie een warme motor minder benzine nodig heeft, dus kleiner is sproeier moet. Maar daarentegen rijd je met koude motor vaak nog op choke (automatisch), dus dan zou je weer zeggen juist groter.
Ook start ie met het koude weer iets slechter en tijdens de eerste minuut gas geven geeft meestal het buwaap geluidje, dus daarin dacht ik ook juist weer groter.
Dus eindconclussie denk ikzelf groter...
Wie kan mij hier in bevestigen of ontkrachten??
Het lijkt trouwens een beetje erop alsof de rolletjes niet meer goed opkomen, dus alsof degene die je normaal een duw in de rug geeft uitgeput is. Ivm tijdgebrek (werk) vraag ik het dus even omdat ik momenteel niet veel kan sleutelen.
Setup:
Peugeot Jetforce C-Tech 2007 model
Airsal70cc / hittegraad 8 NGK bougie (kleur koffiebruin)
D'O 17,5 / sproeier 60 / luchtschroef 1,5 slag open
P1 vario / 7 gr rollen (meerdere rollen al geprobeerd, 6 overtoeren/8 te zwaar)
Minarelli MHR overrange poelies & Morini vsnaar
Delta koppeling, witte trekveren sterkste stand / Gele drukveer
Vertanding primair 34/12 / vertanding secundair 45/12
Stnd ontgrensde uitlaat momenteel (normaal Doppler S3R)
Moet je als de scooter goed koud wegrijd en warm iets minder in gasreaktie ed is, nou kleiner of groter in sproeier?
Reden waarom ik me dit afvraag is dat in theorie een warme motor minder benzine nodig heeft, dus kleiner is sproeier moet. Maar daarentegen rijd je met koude motor vaak nog op choke (automatisch), dus dan zou je weer zeggen juist groter.
Ook start ie met het koude weer iets slechter en tijdens de eerste minuut gas geven geeft meestal het buwaap geluidje, dus daarin dacht ik ook juist weer groter.
Dus eindconclussie denk ikzelf groter...
Wie kan mij hier in bevestigen of ontkrachten??
Het lijkt trouwens een beetje erop alsof de rolletjes niet meer goed opkomen, dus alsof degene die je normaal een duw in de rug geeft uitgeput is. Ivm tijdgebrek (werk) vraag ik het dus even omdat ik momenteel niet veel kan sleutelen.
Setup:
Peugeot Jetforce C-Tech 2007 model
Airsal70cc / hittegraad 8 NGK bougie (kleur koffiebruin)
D'O 17,5 / sproeier 60 / luchtschroef 1,5 slag open
P1 vario / 7 gr rollen (meerdere rollen al geprobeerd, 6 overtoeren/8 te zwaar)
Minarelli MHR overrange poelies & Morini vsnaar
Delta koppeling, witte trekveren sterkste stand / Gele drukveer
Vertanding primair 34/12 / vertanding secundair 45/12
Stnd ontgrensde uitlaat momenteel (normaal Doppler S3R)
Last edited: