Koud 25km/h warm 38 ?

Unknwn

New Member
ik heb een 4T piaggio zip uit 2015. ik heb hem gekocht van een vriendin van mij. alleen nu heb ik een probleem. als ik hem start, trekt hij langzaam op naar max 25 km/h. na even rijden gaat hij al naar 30. en na +- een kwartier rijden rijd hij maximaal 40 op de teller. hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen? ik wil graag dat hij gewoon warm en koud rond de 35 rijd.
bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Dit is gewoon vrij normaal zover ik weet want een scooter loopt koud nou eenmaal anders als dat ie warm is. Wees blij dat het niet andersom is en je maar 25 haalt met warme motor. Ik denk wel dat je hem koud wel harder kunt laten lopen door hem af te stellen, maar dan heb je weer het probleem dat die warm langzaam gaat rijden. Ik kan het mis hebben maar volgensmij kan je hier niet veel aan doen.
 
Kan ook nog aan de elektrische choke liggen als deze blijft hangen in de langste stand of dat het choke kanaaltje in je carburateur verstopt zit.

Het motorblok vraagt een rijker mengsel als deze koud is, is het blokje eenmaal op temperatuur, komt hij met minder toe.
 
Ik had hetzelfde probleem toen ik net mijn zip haalde, dit mag zeker.
Scooter laat bepaalde toeren toe als ie koud is en warm is volgensmij

Vertel me als ik het fout hebt
 
Piaggio 4t blok is een lui ding. Ik kan het weten.. Als ik koud met mijn piaggio new fly 4t 2v weg rijd en moet dan een klein hellinkje op, dan wilt het ding ook niet harder dan 40km/u op te teller. Wetend dat hij nog wel een beetje sneller wilt als die warm is gedraait.

Ben er nog niet achter wat het probleem is.. Maar mocht ik dit weten dan laat ik nog wel een antwoord achter.

Let er ook op dat de motor olie peil niet te hoog staat, want dan word het blok ook luier van. En het is nog slecht ook.
 
Piaggio 4t blok is een lui ding. Ik kan het weten.. Als ik koud met mijn piaggio new fly 4t 2v weg rijd en moet dan een klein hellinkje op, dan wilt het ding ook niet harder dan 40km/u op te teller. Wetend dat hij nog wel een beetje sneller wilt als die warm is gedraait.

Ben er nog niet achter wat het probleem is.. Maar mocht ik dit weten dan laat ik nog wel een antwoord achter.

Let er ook op dat de motor olie peil niet te hoog staat, want dan word het blok ook luier van. En het is nog slecht ook.

Klopt ik heb hetzelfde probleem met mijn 4v op een helling.. gaat niet harder dan 55 als ik optrek.. hij kan ook veel harder
Piaggio 4t blokken staan bekend om hun duurzaamheid.. niet om kracht daarvoor heb je 2t blokkies nodig.. ik verwacht alleen veel van 80cc en 70cc piaggio :p
 
Back
Top