Kosten grote servicebeurt 4-takt?

FrostB1te

Well-Known Member
Ik heb mijn scooter (piaggio zip 4 takt) naar de dealer gebracht voor een grote servicebeurt, deze kost normaal 90 euro.

Ik kreeg net een factuur van 180 euro en daar schrok ik een beetje van. Klopt dit wel? Het volgende is gedaan:

Kleppen gesteld, voorrem schoongemaakt, luchtfilter schoongemaakt, accu opgeladen, v snaar en rollen gecontroleerd, achterrem gesteld, carburateur nagelopen, voorband opgepompt, nieuwe bougie, nieuw olie, en achterband vervangen.

Het grootste deel van bovenstaande is toch inbegrepen bij de servicebeurt lijkt mij? Er is bijna niets vervangen, behalve dan de achterband, bougie en oliën.
 
Advertisement - register to remove this

..achterband, bougie en oliën vervangen ben je al een hoop geld kwijt , Merkband ?
Om de achterband te vervangen (bijna 1 uur werk) moet de uitlaat er af , dus dat kost al aardig wat .

Olie vervangen : Rem Olie ? Carter Olie ? Cardan Olie ?

Beste is altijd vooraf prijsopgave vragen , dan weet je waar je aan toe ben.
 
..achterband, bougie en oliën vervangen ben je al een hoop geld kwijt , Merkband ?
Om de achterband te vervangen (bijna 1 uur werk) moet de uitlaat er af , dus dat kost al aardig wat .

Olie vervangen : Rem Olie ? Carter Olie ? Cardan Olie ?

Beste is altijd vooraf prijsopgave vragen , dan weet je waar je aan toe ben.

Ik weet niet precies welke olie er vervangen is. Ik denk de 4-takt olie? Achterband is merkloos.
 
Een (merkloze) achterband kost 30,- tot 50,- Euro.
Inclusief monteren ben je snel 100,- Euro kwijt.
Het uiteindelijke bedrag is, gezien alle werkzaamheden, heel redelijk.
Ik krijg het idee dat je ervan uitgegaan bent dat je alleen een grote beurt aan je scooter wilde laten doen en dat dit maximaal 90,- Euro ging kosten.
Tip:
Spreek vooraf een MAXIMAAL bedrag af en zeg dat als het hoger gaat komen, ze je eerst moeten bellen over wat er moet gebeuren en of je hiermee akkoord gaat.
Laat dit desnoods op papier zetten om teleurstelling en/of problemen achteraf te voorkomen.
Neem dit van een oude rot aan....
 
Back
Top