Kosten cilinder vervangen?

srXpro

Well-Known Member
Nou heb ik de volgende vraag. Hoeveel kost het gewoon bij de locale dealers om een cilinder te vervangen+ laten afstellen. Ik was vandaag bij een dealer geweest en zij 180€ is dit niet te veel?
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij valt dit wel mee hoe duur dit is, aangezien een dealer nogal een 'mooi' bedrag per uur rekent ;)

En dit ligt er natuurlijk ook aan hoe lang hij bezig is met afstellen etc...

IMO kun je het altijd beter zelf doen, aangezien het niet geweldig moeilijk is en dan leer je er ook meteen weer van...
Ik zou er ALS je het zelf wilt doen wel iemand bijhalen die een beetje verstand van scooters heeft.
 
Volgens mij valt dit wel mee hoe duur dit is, aangezien een dealer nogal een 'mooi' bedrag per uur rekent ;)

En dit ligt er natuurlijk ook aan hoe lang hij bezig is met afstellen etc...

Afstellen? Het enige wat de dealer doet is een sproeier er in draaien en een nieuw setje rollen er in. Hier komt niets geen testen of wat dan ook bij kijken.... Als de dealer dat uberhaupt al doet.

Ik vind het belachelijk veel geld voor iets wat je zelf ook met gemak kan. :)
 
Ik heb een Aprilia sr 50 r. Piaggio watergekoelde. Ik vroeg aan een dealer kan je hem ook afstellen. Zal hij dan de rollertjes/sproers/drukveren enz veranderen. Ik stap van een stage6pro 70cc Yasuni-R naar een Dr 50cc standaard uitlaat
 
Afstellen? Het enige wat de dealer doet is een sproeier er in draaien en een nieuw setje rollen er in. Hier komt niets geen testen of wat dan ook bij kijken.... Als de dealer dat uberhaupt al doet.

Ik vind het belachelijk veel geld voor iets wat je zelf ook met gemak kan. :)

afstellen moest ook eigenlijk 'afstellen' zijn, aangezien dealers idd niet afstellen, maar er gewoon rollen in gooien onder het motto: als het rijd dan is 't goed!

@ TS: persoonlijk zou ik het gewoon zelf doen, ook al snap je niks van scooters het is veel makkelijker en logischer dan het lijkt, je maakt gewoon foto's van hoe het allemaal in elkaar zat en als je er niet uit komt dan vraag je het hier gewoon ;)
 
Last edited:
ik heb in totaal al 5 keer een cilinder op men eigen bromemr gestoken en als je de tijd er voor neemt en weet wat je doet en bij de minste twijfel info vraagt dan moet het wel lukken ...
 
Back
Top