korte tik bij gas los.

Xavier

New Member
Beste,

Ik heb recent een blokrevisie uitgevoerd aan mijn vespa sprint 4t4v. De blokrevisie is goed gedaan en de scooter loopt lekker, na 500 km olie verwisseld en niks geks tegen gekomen. Echter als ik vol gas geef en daarna mijn gas los laat hoor ik ongeveer 1 seconde later een hele korte felle tik, daarna hoor ik ook niks geks en loopt de scooter lekker uit. De scooter stottert verder ook niet tijdens die tik.

Wat ik nu raar vind is dat die enkel dat geluid maakt als ik erop rij, als hij op de standaard staat en ik het gas vol open trek en dan los laat dan klinkt de scooter gewoon weer helemaal "gezond" en hoor ik geen tik.

IK hoop dat iemand enig idee heeft wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

We kunnen ten eerste niet beoordelen of de revisie goed is gedaan..Neem aan dat je immers geen monteur bent op dat vak gebied. Dan blijft dat wel soort van giswerk. Als je wel een monteur was had je waarschijnlijk die tik zelf ook wel gevonden.

Meestal word er eerder meermaals sneller een vraag gesteld dan zelf al eens wat geprobeerd te hebben.
Daarnaast is de benodigde info om vast te stellen wat het zou kunnen zijn, te schaars is.
Het zou beter zijn als je iets meer bruikbare info kan aanleveren. Want een TIK kan opzicht van alles zijn.. En dat is voor jou die direct naar de scooter kan kijken makkelijker te beoordelen dan iemand die aan de andere kant van het internet zit.
 
Back
Top