Koppelingsschoentjes zetten uit ofzo?

Fokke

Well-Known Member
Enfin, mijn scoot redelijk afgesteld. Wanneer ie koud is doet ie het perfect, trekt mooi snel weg etc. Maar wanneer hij een poosje gelopen heeft en ik sta voor een stoplicht trekt ie gewoon niet weg. Het effect dat je hem bijna aan moet lopen en dat ie aan de andere kant van de kruising pas op toeren komt en wegtrekt. Dit is echt heel frustrerend. Ik weet niet waar het aan ligt, alhoewel ik wel een idee heb.

Ik heb btw een Polini 50 Giet, Speedcontrol, Hebo Verstelbaar, Polini Snaar, Malossi Geel (Drukveer) en Hebo Rood (trekveertjes). Trekveren staan nu al op z'n strakst. 3.7 gram rollen.

Drukveer lijkt me iig in orde, is nog niet zo heel oud. Ik heb ook een Evo drukveer geprobeerd, is ook niks anders.

Mijn idee, ik ga maandag maar even van die Omega trekveertjes halen, die zijn strakker dan hebo rood. Want wanneer mijn hele zaakje warm is zijn volgens mij de schoentjes uitgezet en grijpen dan eerder aan. (te vroeg dus, want ik kom niet weg). Inderdaad een trekveer probleem, of kan ik het ook nog ergens anders zoeken?
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by B-100
hebo rood moet strak genoeg zijn lijkt me, boyd heeft die ook en die heeft een veel brutere setup.

Leek mij dus ook, maar wanneer de boel warm is grijpt ie zowat meteen aan, waardoor ie niet snel op toeren komt.

Zoals ik zei, als ie koud is doet hij het perfect, komt eerst op toeren en grijpt dan aan.
 
Hmmm... bekend probleem... had een maat van me ook... moest zoals je al zegt gewoon z'n scooter vooruit DUWEN de eerste paar meters 8P

Hij heeft toen een racevario genomen, daar zwaardere rollen in gedaan als eerst 4 ipv 2,7 ofzo dacht ik, en daarbij ook nog de blauwe MHR veren van malossi... (dat MHR setje waren vrij sterke veren)

Toen trok ie opeens een stuk beter weg :) Er zaten ook NOG strakkere veren in dat MHR setje, maar die kregen we er met geen mogelijkheid in 8P
 
heb ik wel vaker gezien
zit die bus tussen je drukveer en koppeling wel aan de goeie kant? aan de kant van de poulies dus...anders wordt het zaakie gewoon veel te heet
 
De koppeling is nog geen paar maanden oud en de schoentjes zijn nog als nieuw. Koppeling is 105mm en zit in een 105 huis.

Originally posted by Vo0
Ik denk dat die koppeling de hele tijd slipt, waardoor die erg warm wordt?

De hele tijd slipt? En dat merk ik niet aan het rijgedrag bedoel je? Dat moet je toch merken als ie constant slipt? En hoe verklaar je dan dat ie wanneer de boel koud is prima wegtrekt en wanneer ie warm is niet?

Originally posted by XeRioNaTiC
wat lult iedereen over trekveertjes? kijk eens lekker naar de drukveer....

Wat kan hier mis mee zijn dan? Dat wanneer de handel warm wordt de drukveer minder functioneerd en de achterpoulies niet meer tegen elkaar drukt als ik stil ga staan? En hierdoor dus zo moeilijk weg kom? (In een hoge versnelling)

Originally posted by Casper
heb ik wel vaker gezien
zit die bus tussen je drukveer en koppeling wel aan de goeie kant? aan de kant van de poulies dus...anders wordt het zaakie gewoon veel te heet

Hoe bedoel je aan de goede kant? Welke bus bedoel je? Waar de drukveer opzit ofzo? Ik heb deze handel nooit helemaal uit elkaar gehad, alleen drukveer en koppeling eraf.
 
Originally posted by Casper


je moest eens weten!!!

Leg ff uit dan wat er mis kan zijn met de mijne, dan heb ik er ook nog wat aan :!

Klopt dit? Ga hier ff op in:

Heb ik zelf net geschreven

Wat kan hier mis mee zijn dan? Dat wanneer de handel warm wordt de drukveer minder functioneerd en de achterpoulies niet meer tegen elkaar drukt als ik stil ga staan? En hierdoor dus zo moeilijk weg kom? (In een hoge versnelling)
 
mja, ik denk dat je beter eerst ff de hele zut uit mekaar moet halen en kijken watvoor druk/trek veren en rollen erin zitten dan kunnen we je een stuk beter helpen, en weet jij ook welke bus ik bedoel :)

en die theorie gaat niet echt op, tenzij er echt extreem hoge temperaturen onstaan
 
Originally posted by Casper
mja, ik denk dat je beter eerst ff de hele zut uit mekaar moet halen en kijken watvoor druk/trek veren en rollen erin zitten dan kunnen we je een stuk beter helpen, en weet jij ook welke bus ik bedoel :)

en die theorie gaat niet echt op, tenzij er echt extreem hoge temperaturen onstaan

Rollen: 3,7 gram. Drukveer: Malossi Geel. Trekveren: Hebo Rood.

Maar zoals ik al zei is het probleem er alleen na een poosje rijden. (10 a 15 minuten ofzo)
 
Back
Top