koppeling

aerox4tuning

Well-Known Member
Welke koppeling kan ik beter nemen Malossi Koppeling Delta Clutch OF Malossi Koppeling Fly Clutch

Dit is mijn setup op aerox

yasuni R
malossi multivar
5,1 gram rollen

voor de rest alles std

Advertisement - register to remove this

Het lijkt me stug dat een std koppeling beter is dan zown malossi-ding.

Die racekoppeling zijn beter af te stellen waardoor je pas wegtrekt wanneer jke op je optimale toerental draait, en de schoentjes slippen een stuk minder door. Voor je top zal het inderdaad geen moet uitmaken, alleen de snelheid waarrmee je uit stilstand wegkomt, mits goed afgesteld

Originally posted by steppy spy
Ja ik heb ook een hebo verstelbaar op een standaard scooter, je trekt er wel redelijk hard mee hoor. Heb nu al wel betere setup, dan is de hebo verstelbaar gewoon perfect

Dan leg eens uit hoe het komt door een koppeling dat je beter door trekt? Dacht dat dat het werk was van de vario?

Je koppeling zorgt alleen dat je vsnaar bij een bepaald aantal toeren je achterwiel laat draaien, door aan te grijpen. Bij dit aangrijpen kan hij echter door de kracht doorslippen waardoor hij niet helemaal pakt.
Zown racekoppeling slipt minder, waardoor je meer vermogen op je achterwiel hebt bij het wegrijden.
Als je eenmaal rijdt doet het er niet meer toe wat voor koppeling en trekveertjes je hebt, aangegrepen is aangegrepen.

Als je huidige trekveertjes wat slapjes zijn, of je koppelingsshcoentjes kut, ja, dan trek je een heeeeel stuk beter met een nieuwe. Maar anders merk je er niet zo heel veel van lijkt me.

Back