Koppeling

Stephanschriek

Well-Known Member
hallo allemaal,

Ik heb een zip 2t uit 2011. Ik ben gister met de scooter rijdend naar een vriend van mij gereden om de rollen en trekveren te vervangen omdat ik zelf geen luchtsleutel heb.

Ik heb de rollen vervangen naar 6 gram en polini groene trekveren gemonteerd. Ik heb alles weer netjes vast gemaakt en de moer van de koppeling en de vario er weer opgedaan. Vervolgens de kickstartdeksel. Ik start hem maar hij doet het niet. De bendix blijft hangen in de poelie bij de vario. Ik heb het nog een keer losgehaald en de bendix er weer goed in gedaan, daarna weer alles dichtgemaakt en ik start hem maar er gebeurd weer hetzelfde. Vervolgens keek ik naar mijn koppeling en de koppelingspoelie drukte in mijn blok waardoor er nu een beschadiging in mijn blok zit precies waar de koppelingspoelie draait. Weet iemand wat ik fout gedaan kan hebben ? En waarom die niet start?

Alvast bedankt,
Groet stephan
 
Advertisement - register to remove this

Misschien even erbij vertellen waarom je dit veranderd hebt?? Want als je scooter standaard is ga je niet je vario rollen lichter maken.. Dan laat je gewoon de fabriek configuratie erin zitten.
 
Je zal t fout weer in elkaar hebben gezet, denk aan een vulring op de verkeerde plek etc.
Zit die veer wel goed erachter.

Weer uit elkaar halen en alles bekijken.
Er zijn ook vast wel bouwtekeningen te vinden als je even googled
 
Kun je anders even een foto maken? Volgens mij mis je een soort ring die ervoor zorgt dat je poelie niet tegen je blok aan komt. Deze ring heb je ook op je krukas achter je vario zitten. Zonder deze ringen komt je vario of poelie tegen je blok aan inderdaad.
 
Ik heb dit veranderd omdat hij heel langzaam optrok. Ik heb even rondgezocht en dit helpt zeggen veel mensen. Maar weet iemand wat het kan zijn dat hij niet start en mijn koppelingspoelie in me blok snijd?


Zit er dan geen begrenzers in je scooter?? Want zonder varioring zou die al toch echt 60km per uur op de teller moeten halen.. En dan zit er nog een uitlaat prop in de uitlaat die alles slomer laat optrekken..

Ik heb zelf ook een piaggio zip 2t uit 2011 gehad en deze verkocht op MP.. Kan best zijn dat je nou deze scooter hebt.
 
Back
Top