This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Koppeling zip type 1

Matszippie

Member
Is er iemand met ervaring met de koppeling van zip type 1 want ik snap er niks van. Ik wil namelijk de trekveren veranderen maar je komt daar niet bij
Post automatically merged:


Post automatically merged:

 
Kan je nu niet de schoenen omhoog werken , die scharnieren toch om die pennen. Dan de veren eraf nieuwe erop en met z'n 3e weer monteren in omgekeerde volgorde
 
Heb je de schoenen er al vanaf gehaald , de enige optie is om deze alle 3 naar boven te verwijderen , dan veren te vernieuwen ,en zo ook terug te zetten
 
Bartj nee want de oude koppeling zijn groter dan de nieuwe en past niet op de poulies zegmaar ik had al gekeken of er een zip 2000 koppeling op past maar dat gaat niet. Helaas
 
Als je een schroevendraaier onder de schoen zet naast het scharnierpunt , kun je hem dan niet omhoog werken een stuk , en dan de andere 2 ook net zo lang dat ze eraf zijn?
 
Ja dat is normaal , als de veren boven zitten zodat je erbij kan heb je daar een speciaal stuk gereedschap voor ( veren trekker) , nu moet je of met een dikke schroevendraaier ,of een houten wig de schoenen een beetje uit elkaar drijven , tegen de veerdruk in . eerst een erop dan de ander twee.
Gaat zwaar maar dat is wel de weg. Doe ook een minimaal beetje vet aan de scharnierpennen.
 
Dan moet je ze daar eerst afhalen als ze erop zitten kun je niets doen . Dus omhoog werken stuk voor stuk totdat ze los zijn , pas dan kun je bij de veren.