koppeling verandert top snelheid

kars0

New Member
ik heb een Neos 2t 2005 met yasuni r.
ik heb daar een nieuwe koppeling voor gekocht (polini speedclutch 3g evolution), de nieuwe koppeling zorgt er voor dat mijn topsnelheid daalt met 15 km/u (van 80 naar 65). ik heb al de trekveren verandert en dat helpt ook niet. weet iemand waardoor de verandering in snelheid zou kunnen komen en of dat op te lossen is zodat ik de nieuwe koppeling wel in mijn scooter kan hebben zonder dat mijn topsnelheid erg daalt?
 
Advertisement - register to remove this

Het koppelingsgedeelte zelf heeft in principe niks te maken met de snelheid of heb je ook iets gedaan met de poulie en/of de drukveer?
nee, dat is het aparte. ik heb niks gedaan met de poelie of drukveer. ik heb ook al weer terug gewisseld van koppeling naar de originele koppeling en dan is mijn top wel weer terug. dus het enige dat is verandert is mijn koppeling
 
Grijpt je nieuwe koppeling vroeger of later aan dan de oude?

Maar dan nog ook al zou die koppeling vroeger aangrijpen het enigste dat dan kan gebeuren is dat je even een dip hebt in trekkracht bij het wegrijden, maar uiteindelijk moet de scooter dan toch z'n topsnelheid halen.
 
Grijpt je nieuwe koppeling vroeger of later aan dan de oude?

Maar dan nog ook al zou die koppeling vroeger aangrijpen het enigste dat dan kan gebeuren is dat je even een dip hebt in trekkracht bij het wegrijden, maar uiteindelijk moet de scooter dan toch z'n topsnelheid halen.
de koppeling grijpt iets eerder aan, maar het scheelt heel weinig. en wat de top betreft als ik vol gas ga dan trekt die naar de 65 en stopt die en trekt niet meer verder. met de originele koppeling trekt die in een stuk door. als ik de veren strakker zet zou dat helpen ?
 
Ik ben geen tuner maar persoonlijk denk ik niet dat het strakker zetten van de trekveren iets gaat uimaken aan de uiteindelijke topsnelheid.
Wat ik me afvraag is, wat gebeurt er met de koppelingspouliehelften door dit andere koppelingsgedeelte te monteren?
MAW wordt de volledige poulie dan nog gebruikt of kan de riem niet meer zo diep indalen als bij de montage van het originele koppelingsgedeelte.
Misschien even de viltstifttest doen op zowel de poulie van de koppeling als de vario.
 
Back
Top