Koppeling vast geslagen (?), kan dit?

Cydro12

New Member
Ik reed laatst een stuk met mijn scooter, en na een kilometer of 15 rijden blokkeerde mij achterwiel ineens (met 80km/h), waardoor mijn motor ook direct uit sloeg. Me achterwiel kwam na ongeveer een halve seconde weer los, waardoor ik rustig de berm in kon rollen. Na slechts 15 seconden oid stilstaan probeerde ik de scooter weer te starten, en deze sloeg gewoon aan, en ik kon gewoon weer naar huis rijden, wat weer 15 kilometer verder was, zonder problemen. Ik dacht eerst aan een vastloper, maar hier is geen spraken van geweest, aangezien er totaal geen markeringen of groeven in mijn cilinder staan.

Mijn vraag is dus; kan het gebeuren dat je koppeling voor 1 of andere reden geweest vast slaat? Hebben anderen dit wel eens mee gemaakt?
Ik heb nu ongeveer 50 kilometer gereden sindsdien, en hij rijd perfect.

Piaggio Typhoon 1995
DR70
originele overbrenging
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de gehele overbrenging achter de Kickstarterdeksel/kap ook gecontroleerd?
Het lijkt er namelijk sterk op dat er daar iets mis is..., vermoerde koppeling, spiebanen die afwijken en/of is er een spie (af-)gebroken.
En ja, dit kan uiteraard wel eens gebeuren, je bent in ieder geval zeker niet de eerste die dit overkomt!
 
Back
Top