Koppeling/vario

longontsteking

Well-Known Member
Hey iedereen...
Ben onlangs begonnen aan een nieuwe scoot.
De setup (minarelli horizontaal)

Malossi MHR team 70cc pen 12 LC
Malossi RHQ pen 12 krukas
Originele vario (MHR vario in bezit , alleen de juiste rollen nog niet)
Koppeling mhr delta clutch (originele poulies)
Riem origineel.
De carbu etc.. etc... is ook allemaal vervangen , maar zijn hier nvt.

Nu het probleem, Ik rij voorlopig met een originele uitlaat.
Nu, als ik met deze uitlaat rijd heeft hij heel lage toeren onderin , en superveel bovenin , ik ben niet zo goed in het afstellen van vario's maar het lijkt me beter nog even te wachten op mijn C-21. Of heeft iemand enig idee hoe ik hem nu beter kan laten rijden , drukveer is origineel (rode malossi was te hard voor ori uitlaat) trekveren rood malossi. gewichten 7.5 en 5g mix.
 
Advertisement - register to remove this

de std vario is kut op zo'n setup , die zou ik eerst vervangen ,daarnaast is een std uitlaat niet perfect op zo'n set , maar het kan goed rijden gewoon , dit doe je door goed af te stellen , maar daarvoor moet je gewoon een aantal drukveren , setjes rollen , shims , setjes trekveren , sproeier e.d. voor hebben.

daarnaast zul je de vertanding ook langer moeten maken , een std vertanding is veel te kort voor zo'n cilinder en gaat logischerwijze teveel toeren draaien , zeker met std vario en als je dan ook nog de shim VOOR de variateur hebt liggen helemaal wel.
 
ja heb de mhr vario liggen maar is die met grote rollen en de lokale dealer heeft deze niet in stock de gewichten die bijgeleverd werden zijn 3.2 en 3.8 , verder nog de uitlaat en idd de vertanding dat zou dus al een pak moeten schelen...
 
probeer dit gewoon eens met 3,8 gram , mischien een wat lichte drukveer en de shim achter de vario. maar iets overtoeren zul je houden.

verder , bestel de rollen dan online ,bij bijv. Josdijkman.nl kun je een bestelling plaatsen en per enveloppe laten opsturen en deze hebben dit wel op voorraad.

maar je kunt natuurlijk ook meteen een goeie uitlaat erop zetten..
 
Back
Top