Koppeling, Vario etc. Yamah Aerox

Hosselaar

Well-Known Member
hallo,

Ik heb een Aerox met een DR 70, 17.5mm carb, sproeier 88
Polini koppeling en malossi vario ( geen idee welke modellen + zitten er al een zo'n jaar op! Versleten?)
uitlaat: yasuni R

Ik heb hem laatst laten 'afstellen' bij een dealer alleen dit is niet veel geworden vind ik zelf, hij rijdt op z n top ongeveer85 (echte kilometers.) en trekt minder hard op dan toen ik hem weg bracht.

Heeft er misschien iemand tips van hoe ik het zelf kan doen, bijv dmv. een andere koppeling of vario
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Sterkere trekveertjes iets lichtere rolletjes als die nu te weinig toeren maakt he met wegrijden.

Wat voor uitlaat zit erop?
Hoeveel gram rolletjes?
Wat voor drukveer?

Um druk veer een rode, en rolletjes die weet ik eigenlijk niet zo gauw.
En uitlaat is een yasuni R gelijk er even bij gezet is wel handig 8-|
 
ik had me scooter naar de dealer gebracht omdat hij opeens voor geen meter meer liep. Kreeg te weinig toevoer van benzine oid.
hij zoog denk ik valse lucht aan ofzo. Dat heeft hij keurig gemaakt.

Onder het afstellen verstond hij de toevoer van benzine zei hij, want eerst liep heel me carb vol, maar nu net niet ofzo en dat scheen beter te zijn zei hij. + hij zei dat hij in het midden heel veel benzine krijgt, dus hij heeft dat nu ales heet ware netjes verdeeld.

Er zit nu een sproeier 88 in, is dat niet aan de kleine kant trouwens?
 
Last edited:
zit het luchtfilter buisje erin?
anders is 88 ook iets te klein waarschijnlijk...

je moet je scooter ook nooit bij een 'dealer' af laten stellen, want die hebben bijna nooit een testbank en verstaan onder afstellen wat anders dan wat de meeste doen...
 
Back
Top