koppeling rs

Niels

BART Racing
allo,

Een vriend van me heefd een rs met wat leuk spul. Nou rijd hij goed alleen de koppeling slipt nog iets... Nou hoorden we wat over setjes met meerdere platen, weet iemand hier meer over? Alle info welkom:)
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet dat Ramey op de RS een extra plaat of platen erbij had gezet. Hiervoor had koopmans het originele huis aangepast of afgedraaid oid.
Informeer bij Koopmans of bij MHRamey.
 
En mocht het dan nog niet genoeg zijn dan kan je altijd nog ringen tussen de veren en bouten leggen. Maar als je je platen vak genoeg vervangt dan hoef je echt geen extra platen toe te voegen.
 
mijn ondervindingn is dat sterkere veertjes / rondelletjes tss de veertjes geen laars uitmaken, ik rijd met een nogal bescheiden setup op m'n RS , heb al veel geprobeerd maar het wil gewoon nie ophouden..

bij koopmans kost die handeling 56€ das volgens mij geen onoverkomelijk bedrag eh :W
 
Ik rijd met een RS met een aanzienlijk vermogen. Maar heb eenmaal last gehad van slippende koppeling en dat was toen mijn platen te ver versleten waren.

Heb nu Metrakit platen met veren gemonteerd en heb echt geen last van slippende koppelingsplaten.

Inderdaad €56 is geen onoverkomelijk bedrag dunkt mij
 
koppeling afdraaien voor extra plaat, DT veren werken ook goed omdat ze iets langer zijn dan de normalen dus strakker(zelf nog niet geprobeert maar moet wel werken) of misschien de koppeling een beetje beter afstellen door de moer op het vliegwiel deksel wat te verstellen
 
Mijn broertje heeft ook een am6 blok, je kan zo bij jos dijkman een setje kopen met 5 platen en er zelf in zetten kost iets van 40 euro. En het werkt gewoon goed op 70cc, 21mm enz. geen slippen meer.
 
Back
Top