Koppeling grijpt niet aan

Thomaskootje

New Member
Goeieavond! Even een vraagje. Lang bezig geweest met mijn speedfight 2 op te knappen. Eindelijk loopt hij. Geef ik volgas op het standaard. Draait mijn wiel niet rond. Erachter gekomen dat mijn koppeling wel meedraait, maar het huis niet met gas. Dit heeft toch te maken met de trekveren? Er zit namelijk genoeg profiel op de koppeling

iemand die me kan helpen?! Alvast bedankt
Post automatically merged:

Er zitten rode trekveren op en het is een stage 6 koppeling en koppelingshuis. Polini membraam stage 6 krukas en ixil uitlaat.
 
Advertisement - register to remove this

Als de poulie van de koppeling wel draait en bij gasgeven de koppelingsbel niet wordt meegenomen betekent dit dat de koppelingsschoentjes niet aangrijpen.

Zit er vet of olie op de schoentjes?
Kunnen de schoentjes vrij naar buiten bewegen?
Zitten de veertjes goed gemonteerd en belemmeren deze de schoentje niet om naar buiten te komen?
 
En zit er wel de juiste maat koppeling in?
Je hebt 107mm nodig.
Je hebt ook 105mm
Heb ook bij peug nu 2 verschillende grote bela gezien. ( geen idee hoe of waarom )

Een originele kon ik een flyclutch niet in krijgen een andere wel.
Je kan het altijd checken door het oo te meten of gewoon de koppeling in de bel te houden en kijken naar de afstand.
 
En zit er wel de juiste maat koppeling in?
Je hebt 107mm nodig.
Je hebt ook 105mm
Heb ook bij peug nu 2 verschillende grote bela gezien. ( geen idee hoe of waarom )

Een originele kon ik een flyclutch niet in krijgen een andere wel.
Je kan het altijd checken door het oo te meten of gewoon de koppeling in de bel te houden en kijken naar de afstand.
De maat is we juist denk ik, het huis en de koppeing zelf zijn van hetzelfde pakket en er staat peugeot minarelli verticaal
 
En zit er wel de juiste maat koppeling in?
Je hebt 107mm nodig.
Je hebt ook 105mm
Heb ook bij peug nu 2 verschillende grote bela gezien. ( geen idee hoe of waarom )

Een originele kon ik een flyclutch niet in krijgen een andere wel.
Je kan het altijd checken door het oo te meten of gewoon de koppeling in de bel te houden en kijken naar de afstand.
Dit zijn ze
Post automatically merged:

Als de poulie van de koppeling wel draait en bij gasgeven de koppelingsbel niet wordt meegenomen betekent dit dat de koppelingsschoentjes niet aangrijpen.

Zit er vet of olie op de schoentjes?
Kunnen de schoentjes vrij naar buiten bewegen?
Zitten de veertjes goed gemonteerd en belemmeren deze de schoentje niet om naar buiten te komen?
Volgens mijn vriend zit alles goed...hij heeft aardig verstand van 2takt en ik vertrouw daar wel op.
 

Attachments

  • 933D0047-4B28-42FA-AB10-93DF5F4B3918.png
    933D0047-4B28-42FA-AB10-93DF5F4B3918.png
    395.5 KB · Views: 12
Als je constant te hoge toeren rijd en het niet schommelt dan rijd je met te lichte rollen.
Kwestie van afstellen.

Als je V-snaar te lang is zal hij slippen.
Dit geeft ook overtoeren maar zal minder constant zijn. Dit is echt hoorbaar.
 
Super bedankt hij rijd stukken beter! Iemand nog een idee hoe ik mijn scooter kan begrenzen, moet namelijk van mijn vader.... wil het goedkoop begrenzen het liefst. Wil zo hard mogelijk optrekken maar wel dat hij begrensd is. Een prop in de uitlaat zorgt voor vermogenverlies neem ik aan. Zou een dikke varioring beter zijn? Rijd nu 70-75
 
Super bedankt hij rijd stukken beter! Iemand nog een idee hoe ik mijn scooter kan begrenzen, moet namelijk van mijn vader.... wil het goedkoop begrenzen het liefst. Wil zo hard mogelijk optrekken maar wel dat hij begrensd is. Een prop in de uitlaat zorgt voor vermogenverlies neem ik aan. Zou een dikke varioring beter zijn? Rijd nu 70-75
Arme papa, koopt een mooie speedfight voor z'n Thomaskootje..die m opvoert naar 75km en wheelies door de straat trekt. Hoe komt het dat hij 75 gaat, puur de uitlaat?
Je gaat sws vermogen inleveren denk ik
 
Met een varioring lever je als het goed is geen vermogen in. Weet alleen niet hoe die dan op zn top rijdt, denk niet dat dat al te best is voor het blok. Denk dus dat een begrensde uitlaat toch de beste optie is
 
Back
Top