Koppeling grijpt niet aan

luukdk

Member
Beste lezer,

Ik heb een Peugeot speedfight 2, laatst heb ik een beurtje gedaan op het motorblok. Hier heb ik onder andere de V-snaar en rolletjes vervangen. Ik heb hierbij niet aan de koppeling gezeten. Wegens andere luchtfilter is de afstelling toen verandert en heb de scooter toen 3 weken stil laten staan. Nu heb ik hem wel afgesteld, maar er zit geen beweging in de scooter. Heb de carterkap verwijdert en hem elektrisch gestart. Toen draaide de vario, V-snaar, en de koppeling. Maar het koppelingshuis komt geen beweging in. Deze heb ik losgehaald en schoongemaakt. Ook heb ik de blokjes opgeschuurd met 400g. Alles weer in elkaar maar er zit nog steeds geen beweging in. Hoe hoog hij ook in de toeren komt. De vertanding is wel oké overigens. Want bij het rollen draait het koppelingshuis wel. Denk zelf dat de koppeling niet versleten is. Hoe zal ik dit aanpakken? Heeft iemand tips?
 
Advertisement - register to remove this

Dan komen de koppelingsschoentjes niet naar buiten.
Haal de koppelingsbel er eens van af en controleer of er wel beweging zit is de schoentjes of dat deze op 1 of andere manier vast zitten of vastkomen te zitten wanneer je de bel weer terug monteert.

Kijk even naar het onderstaand YouTube filmpjes, misschien brengt je dit op een idee waarom de schoentjes niet naar buiten bewegen en de koppelingsbel aangrijpen en meenemen.


 
Last edited:
Hoeveel segment materiaal zit er op die koppeling nog?

Als hij nog 2mm heeft zou ik zelf een andere koppeling eronder doen.. Die dingen zijn het geld toch niet.. En de standaard veren zijn vaak gewoon te sterk voor een standaard afstelling.. Dat ben ik vaker tegen gekomen bij peugeot vertikaal.
 
Hoeveel segment materiaal zit er op die koppeling nog?

Als hij nog 2mm heeft zou ik zelf een andere koppeling eronder doen.. Die dingen zijn het geld toch niet.. En de standaard veren zijn vaak gewoon te sterk voor een standaard afstelling.. Dat ben ik vaker tegen gekomen bij peugeot vertikaal.

De blokjes zijn nog best dik volgens mij ongeveer 4/5 mm.
 
Back
Top