Koppeling doormidden gy6

Koend

New Member
Beste Forumleden,

Ik ben bezig om een scootertje beter te laten lopen, ookal heb ik er niet veel verstand van:grin:.
De scooter komt pas laat op toeren (lees power). van 0-25km/u rijdt die ongeveer 4/5 duizend toeren en daarna gaat die pas naar de 8 duizend.

Na het een en ander gelezen te hebben op dit forum heb ik besloten andere trekveren erin te zetten, dus ik heb een setje van 3x3 gekocht van malossi zodat ik dit kon proberen.
Ik ben begonnen met de middelste (achteraf niet goed natuurlijk :p), hierbij liep die een stuk hoger in zijn toeren maar er zat nogsteeds een flinke overgang vanaf de 25- naar de 25+. Omdat de scooter overtoeren maakte heb ik de lichtste erin gezet. toen ik die had gemonteerd kon het achterwiel van de scooter niet stoppen met draaien en wanneer ik de rem in kneep viel de scooter uit.

Zojuist de koppeling weer open gemaakt en daar zag ik dan 1 sigment doormidden was!?

nu heb ik een nieuw koppelingssegment besteld maar ik wil natuurlijk niet dat dit nog een keer voorkomt. kan dit komen door de trekveren of eerder de manier van monteren?

Specs scooter:
Vom Venice 50cc
Sproeier 80
Stationair sproeier 33
Standaard koppeling
4gram rolletjes
Trekveren (Voorheen standaard, nu setje van malossi)

alvast bedankt voor het meedenken!20220707_091816638_iOS.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hoe heb je hem precies gemonteerd? Lijkt me sterk dat dit door de trekveren komt aangezien die ervoor gemaakt zouden moeten zijn.
Ik heb de koppeling van de scooter tussen een bankschroef geklemd en toen de trekveren eruit getrokken doormiddel van een trekverentrekker.
Misschien te hard in de bankschroef geklemd?
De scooter heeft ongeveer 10k km gelopen. Neem aan dat z’n stuk staal niet “moe” is na 10k km haha
 
Als ik trekveren vervang, leg ik de koppeling (zoals hij op jouw foto ligt ) op een bijna gesloten bankschroef. Dan laat ik in 2 gaten een schroef vallen en deze klem ik vast in de bankschroef. Je kunt op deze manier de koppeling op 6 posities bijdraaien.
Groet,
 
Als ik trekveren vervang, leg ik de koppeling (zoals hij op jouw foto ligt ) op een bijna gesloten bankschroef. Dan laat ik in 2 gaten een schroef vallen en deze klem ik vast in de bankschroef. Je kunt op deze manier de koppeling op 6 posities bijdraaien.
Groet,
Dat is een hele goede tip! Ga ik proberen als de nieuwe koppeling binnen is. Bedankt!
 
Ik heb de koppeling van de scooter tussen een bankschroef geklemd en toen de trekveren eruit getrokken doormiddel van een trekverentrekker.
Misschien te hard in de bankschroef geklemd?
De scooter heeft ongeveer 10k km gelopen. Neem aan dat z’n stuk staal niet “moe” is na 10k km haha
Denk dat die bank schroef er wel iets mee te maken heb. Heb je een doek tussen de koppeling en bankschroef gedaan?
 
Back
Top