Koppakking Kapot.

Killeric

Well-Known Member
Hallo....
Ik heb een Aprilia Sr Ditech. Mijn koppaking is stuk/lekt. Hoe ga ik dit fixen? Ik moet het wel zelf doen want de dealer zegt dat dit me veel centen gaat kosten als ik het naar hun breng. Ik snap dat ik een tijdje bezig ben en mijn hele blok uit elkaar moet halen... Daarom vraag ik gewoon of iemand misschien nog tips of adviezen heeft?

Groetjes!
 
Advertisement - register to remove this

waarom moet je hele blok uit elkaar dan?

kop is er zo af , even pakking ertussen en klaar , kvs erin ..

uitlaat hoeft zelfs niet los...

ff 1 deksel , 2 kapjes eraf , bougiedop , aansluiting van de injector , en de stekker van de temp. sensor los en 4 boutjes van de kop..

veel werk hoor...
 
die dealers werken gewoon niet graag aan ditech's.

ik pleur zelfs het hele blok eronder uit + monteer een nieuwe cilinder + het blok terug onder de scoot in een 2u tijd(met 2 man vanwege het tillen omdat ik geen takel of dergelijke heb).

dus zo' koppaking vervangen is peanuts, net zoals melf het heeft beschreven.
 
dat ligt eraan hoeveel je ervan weet en ervan houdt..

sommige dealers kunnen echt wel goed en redelijk goedkoop zo'n ding maken hoor..

voor alleen de kop los te halen hoeft het blok er niet omderuit als het goed is btw.

mja , je kiest zelf al voor injectie , viertakt net zo..

en verder , een dealer kan veel vragen ,maar daarom is het nog geen oplichter , je bent zelf dom als je de scooter laat maken voor teveel geld. ECHTER , wat is teveel?
 
een dealer moet gewoon het uurloon rekenen.

en als daar nog dingen bijkomen als afgebroken uitlaatboutjes enzo, lopen de kosten snel op.
 
Back
Top