Koplampunit Speedfight 2 modden

Krentenbol

Prutsert
Ik zat te denken, je wordt flink genept met de koplampunits van de Speedfightjes. Kijk eens naar dit plaatje:
01477121_hi.jpg

Die buitenste twee branden nooit en als je beide middelste aan wilt hebben zul je continue je grootlichtschakelaar ingedrukt moeten houden, omdat als je 'gewoon' groot licht aan zet, het dimlicht uit gaat.
Mij lijkt het dus wel vet om de buitenste twee als dimlicht te hebben en de middelste twee als groot licht. Weet iemand van jullie of dit al eens gedaan is, of wat volgens jullie de mogelijkheden zijn? Ik denk namelijk dat het prima te doen moet zijn.

Advertisement - register to remove this

hoezo je word genept 8P

praat niet zo dom!

je koopt zelf zo'n ding8P

het is vrij normaal dat het dimlicht uit gaat als je het groot licht aan zet bovendien..

als je beide aan wilt hebben moet je dit zo aansluiten , alhoewel dat mischien in totaal gewoon minder licht geeft...

dat jouw wensen niet overeen komen met het product moet je niet afreageren op de verkopers ervan of de producenten ervan , mischien moet je eens nadenken over jouw wensen ,of die wel helemaal normaal zijn ;)

of je koopt een scooter waarvan jij denkt dat hij wel aan je wensen voldoet.
en denk even goed na voor je een merk/scooter gaat zitten afzeiken!!!

Het is niet mijn bedoeling Peugeot of de scooter op zich af te kraken. In tegendeel! Vind 'm prachtig! Alleen vind ik het jammer van die koplamp. En daarom vroeg ik mij af of er mensen waren met ervaring/ideeën om daar iets aan te doen ;)

Gewoon die gaten uitgeboord
2 metseldoppen erop gelijmt
Daar de sneetjes in gemaakt
Toen van de sloop 2 stadslichtunits gehaald
Die er in gedrukt
+ draad op de zwarte draad van je contact
_ draad op de groene en klaar
Je kan der ook nog een schakelaar tussen zetten om ze aan en uit te zetten
ABCD0006-9.jpg

Dat ziet er zeker wel mooi uit! :D Hier op zolder liggen nog genoeg stadslichten van auto's (mijn vader hobbyt aan oude Volvo's), dus dat zal geen probleem worden! :)
En wat heb je nu met de middelste gedaan? Gewoon dimlicht/grootlicht gelaten?

Denk bij de 100 cc wel weet het niet zeker
Bij mij branden ze gelijk al als je het contact op onn zet zo rij ik altijd met verlichting aan

Last edited:
bij mijn 100cc branden de stadslichten alleen als de motor aan staat + de schakelaar op stadslicht of dimlicht staat.(ik kan dus ook alles uitzetten)

Bij mijn 50cc brand als de motor aanstaat standaard het dimlicht en kun je ook, door een knopje om te zetten, enkel het grootlicht laten branden.

@krentenbol,

dat snapt een kind nog.
heb ook die koplamp op mijn speedfight.
wat ik bedoel is dat die lampen branden als je je scooter start
en toch je dimlicht niet aanhebt staat.
kijk maar eens goed naar de foto van asfalt maffia.

Bij de oude speedfights kun je dimlicht en groot licht gewoon nog uitzetten,maar bij de nieuwere blijft het dimlicht gewoon continu branden.
En ja bij de 100 cc versie kun je ook nog eens de stadslampen uitschakelen.
Ik heb ze gewoon continu branden ook zonder dimlicht.
Heb expres oranje lampen er in omdat ik dit veiliger vind.
Wel wil ik ook nog de knipperlichten voorzien van 2 pitjes zodat ook deze branden.
En verders hoe gek wil je het hebben
Heb ook alarmlichten erop gemaakt zodat ze alle 4 kunnen knipperen ipv links of rechts

Ik zat te denken, je wordt flink genept met de koplampunits van de Speedfightjes. Kijk eens naar dit plaatje:
01477121_hi.jpg

Die buitenste twee branden nooit en als je beide middelste aan wilt hebben zul je continue je grootlichtschakelaar ingedrukt moeten houden, omdat als je 'gewoon' groot licht aan zet, het dimlicht uit gaat.
Mij lijkt het dus wel vet om de buitenste twee als dimlicht te hebben en de middelste twee als groot licht. Weet iemand van jullie of dit al eens gedaan is, of wat volgens jullie de mogelijkheden zijn? Ik denk namelijk dat het prima te doen moet zijn.
Bij mijn speedfights doen ze het gewoon

Back