koplampfitting puch piago zipp 25 km bouwjaar 1995

kees60

New Member
hoi forumleden. weet iemand waar je deze koplampfitting kunt kopen of gelijkwaardige. heb internet afgestruind maar niks te vinden. alvast bedankt.
gr kees
 
Advertisement - register to remove this

De fitting van M2-trading komt dus niet overeen met de fitting van TS.

De fitting getoont op de website van M2-trading is een fitting voor een duplo-lampje.
De fitting van TS is voor een gewoon enkelvoudig lampje.

Mocht je deze niet meer kunnen vinden kun je wellicht wel de fitting van M2-trading gebruiken echter je moet dan een duplo-lampje gebruiken waarvan het dimlicht-gloeidraadje (is met het kapje) hetzelfde wattage heeft als het originele lampje van de Puch Zip.
Je gebruikt dus alleen het dimlicht gedeelte van het duplo-lampje.
 
Wanneer je geen originele fitting meer kan bestellen, moet je misschien een beetje creatief zijn.

Wat je kan doen is het volgende:

- Meet de afstand van het afgebroken veertje (rode lijn)
- Ga naar een sloperij en haal dit veertje uit een auto/scooter met een soortgelijke fitting.
- Boor voorzichtig de bevestiging eruit (groene pijl)
- Bevestig het "nieuwe" veertje met een boutje en moertje.

Klaar !

Zelf niet handig ?
Vast wel iemand in je omgeving die deze uitdaging aan wil gaan !

Op bijgeleverde foto heb ik aangegeven wat ik bedoel.

Succes...!

Lampfitting.jpg
 
Ik zou het ook doen zoals @gcs100 alleen zou ik het moertje en bout vervangen door een popnagel. (indien je die hebt)

Ik heb er zelf één in bestelling staan (popnageltang) voor onder andere dit soort zaken, net als voor mijn eind demper. Die was ook met popnagels vast gezet. (Origineel)

Anders ff wat locktide gebruiken.
 
beste forumleden . heb het popnageltje zoals beschreven afgevijld en met doorslag eruit gehaald, koperen lipje gemaakt gaatje geboord en een passend boutje en moertje gevonden. echter toen ik het stekkertje wilde pakken kon ik hem niet meer vinden. heb alles afgezocht ook op de grond maar nadda niks. ik baalde als een stekker. zo dicht bij de oplossing. reuze bedankt voor de hulp en uitleg.
gr kees
 
Back
Top