Koplamp verlichting

D

Deleted member 68514

Guest
Ik rij een 20 jaar oude Vivacity 2 takt, nu was mijn koplicht kapot en heb m Dus vervangen.

Toen zag ik alle LED verlichting opties.
Maar omdat t koplicht en achterlicht op wisselspanning werken is LED verlichting wel mogelijk maar mijn scooter zaak adviseerd het niet vanwege de piek spanning.

Ik denk nu aan halogeen. En heb voor mijn voorlicht een halogeenlamp klaar laten leggen. Voorwaarde is dat hij dim en groot licht in 1 heeft.

Er komt namelijk een oude gloeilamp van 35w 12v uit.
Maar de nieuwe lamp van 3eu knippert af en toe. Daarnaast ben ik nooit tevreden geweest over de lichtopbrengst buiten de bebouwde kom op een onbekend fietspad.
Iemand nog adviezen voor mijn oude maar zeer goed bevallende 2 takt, qua onderhoud?
O ja, mede Viva rijders, wat hanteren jullie als bandenspanning?
Ik zal er n foto bij posten.20200414_204125.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Peugeot beveelt de volgende bandenspanning aan:
Voorband 1,3 Bar.
Achterband 1,6 Bar.
Het is altijd het beste om deze bandenspanning aan te houden.
Dit i.v.m. wegligging, veiligheid, brandstofgebruik en slijtage van de band.
Bandenslijtage.jpg
 
Last edited:
Peugeot beveelt de volgende bandenspanning aan:
Voorband 1,3 Bar.
Achterband 1,6 Bar.
Het is altijd het beste om deze bandenspanning aan te houden.
Dit i.v.m. wegligging, veiligheid, brandstofgebruik en slijtage van de band.
View attachment 55310
Ow BEDANKT, ik rij met 2 bar.
Morgen, nieuwe lamp, luchtfilter en minder lucht erin.
Dat scheelt slijtage en wegligging
 
Mocht je lichtopbrengst na het vervangen van de lamp nog steeds slecht zijn zou het vervangen van je spanningsregelaar wel eens de oplossing kunnen zijn.
Ik had vanmorgen een niet startende scooter zie elektrisch Forum.
Ik ga halogeen erin zetten, maar kan ik de accu vd Xpro 4 takt in mijn Viva zetten?
 
Ik had vanmorgen een niet startende scooter zie elektrisch Forum.
Ik ga halogeen erin zetten, maar kan ik de accu vd Xpro 4 takt in mijn Viva zetten?


Of dat kan weet ik zo niet. Maar meet anders de dimensies lxbxh.

Met xpro bedoel je de sym?

Die is t.o.v. bijvoorbeeld een type aerox accu stukje groter. (Staat niet op de foto)

Zie foto Voor wat verschillen:
 

Attachments

  • 15881575119935317547570899996242.jpg
    15881575119935317547570899996242.jpg
    158.3 KB · Views: 9
  • 15881575652115666127143330045449.jpg
    15881575652115666127143330045449.jpg
    152 KB · Views: 9
Of dat kan weet ik zo niet. Maar meet anders de dimensies lxbxh.

Met xpro bedoel je de sym?

Die is t.o.v. bijvoorbeeld een type aerox accu stukje groter. (Staat niet op de foto)

Zie foto Voor wat verschillen:
Yep is een Xpro. Maar de bak vd accu bij de Viva is zoo klein
 
Yep is een Xpro. Maar de bak vd accu bij de Viva is zoo klein
Daarom ben ik bang dat het niet gaat passen.

Hoe oud is de accu? Je kan zelf ff testen hoeveel volt die heeft met contact uit.

Zet hem dan op je midden bok en hou de multimeter op de + en - Polen.

Maar de accu doet helemaal niets?

Als je hem weet te starten dan geef je wat gas en dan zou de accu voltage moeten oplopen.

Wat je anders ook kan doen is een andere accu plaatsen met de plus en min Polen aangesloten. Start die dan wel electrisch dan weet je dat de oude accu niet naar behoren werkt.

Als je nou bij mijn in de straat had gewoond had je een accu kunnen lenen. Ik heb er nog wat liggen.

Heb je een multimeter? Of eventueel een druppel lader?

Ik ben benieuw hoeveel volt zonder contact die heeft.
 
Last edited:
Daarom ben ik bang dat het niet gaat passen.

Hoe oud is de accu? Je kan zelf ff testen hoeveel volt die heeft met contact uit.

Zet hem dan op je midden bok en hou de multimeter op de + en - Polen.

Maar de accu doet helemaal niets?

Als je hem weet te starten dan geef je wat gas en dan zou de accu voltage moeten oplopen.

Wat je anders ook kan doen is een andere accu plaatsen met de plus en min Polen aangesloten. Start die dan wel electrisch dan weet je dat de oude accu niet naar behoren werkt.

Als je nou bij mijn in de straat had gewoond had je een accu kunnen lenen. Ik heb er nog wat liggen.

Heb je een multimeter?
Ja om 18u heb ik een multimeter. Was ook vreemde situatie. 1x op de kickstarter en hij liep.
En had ook meteen genoeg stroom. Alsof vroeger met de auto je een keer in de versnelling tegen je auto duwde en de startmotor dan wonderlijk wel normaal werkte.

Zo'n situatie.
Na 1 minuut halfgas naar de benzinepomp startte hij weer normaal terwijl ik alle verlichting aan had en gebruikte.

Heb ook nooit een bijna leggen accu gehad, dat hij maar nèt startte.
Dus misschien was t 1 malig.
Ik zal hem door meten.
 
Back
Top