This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Koplamp minder fel

Sdek6

New Member
Ik heb mijn zip iget nu sinds augustus. In november was deze naar de garage geweest voor onderhoud. Sinds hoj voor onderhoud is geweest is de koplamp een stuk minder fel. Hij brand wel maar net genoeg dat je ziet dat er licht uit komt. Heb al gekeken naar de bedrading maar dat lijkt allemaal in orde. Heeft iemand een oplossinh?

Bij onderhoud wordt niks gedaan aan de verlichting, lijkt mij ook heel sterk dat deze onderhoudsbeurt de oorzaak is van dit probleem.
En inderdaad zoals @Brute-Force reeds opmerkte, spanning meten die bij de koplamp arriveert.
Dan weet je in iedergeval of de lage lichtopbrengst te wijten is aan een te lage spanning of dat er iets scheelt met het duplolampje zelf.
Vaak, niet altijd uiteraard, zitten deze problemen in de fitting en als zowel grootlicht als dimlicht zwak zijn, is meestal het massacontact van de fitting die geen goed contact maakt.

Is je achterlicht ook zwak?

Toch even kijken welke lamp er nu in zit, HS 4 en dan 35W of H4 5 en dan 55W. Het moet de eerste zijn.
Ik kan het mis hebben hoor, want bij brommergarages liggen vaak alleen maar de juistelampen, maar bij autogarages daarintegen vaak alleen de laatste.
Groet,