Koplamp Kisbee vervangen door Led

MaFoDes

Member
Zoekfunctie gebruikt, niet gevonden. Excuses als ik net toch gemist heb.

T'is simpel. Mijn nog zo goed als nieuwe Kisbee is een fijn ding, maar de lichtopbrengst van de koplamp is nou niet bepaald dat je zegt "poeh, poeh..., da's indrukwekkend!".

Standaard een BA20D bajonetje. Nu zie ik bij ome Aliexpres en ook bij Bol.com en anderen van die mooie cheapy led lampjes voorbij komen. Monteren is plug and play. Maar ja, is dat wat?
Zijn er betere alternatieven? Ik lees bijvoorbeeld over dit lampje dat het licht te ver naar voren schijnt en niet genoeg vlak voor de scoot'. Ik wil het doel niet voorbij schieten door maar een te goedkoop lampje te steken waarmee ik vervolgens minder zie.


led.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Die ledlampjes zijn goedkoop en dat zegt al genoeg.
Slechte lichtopbrengst.
Let er wel op dat als bij jouw scooter het licht pas aangaat als de motor draait, de verlichting brand op wisselspanning.
Led heeft gelijkstroom nodig, dus je zal hem anders moeten aansluiten.
Vaak zie je Vespa's met knipperende (dagrij) verlichting, dat is dus verkeerd aangesloten en funest voor je ledlampen.
Een goed alternatief voor beter licht en zichtbaarheid is een xenon look koplamp.
Ik heb deze gemonteerd:
 
Die ledlampjes zijn goedkoop en dat zegt al genoeg.
Slechte lichtopbrengst.
Let er wel op dat als bij jouw scooter het licht pas aangaat als de motor draait, de verlichting brand op wisselspanning.
Led heeft gelijkstroom nodig, dus je zal hem anders moeten aansluiten.
Vaak zie je Vespa's met knipperende (dagrij) verlichting, dat is dus verkeerd aangesloten en funest voor je ledlampen.
Een goed alternatief voor beter licht en zichtbaarheid is een xenon look koplamp.
Ik heb deze gemonteerd:
Thanks. Bij de Kisbee gaat de verlichting over de accu, springt al aan zodra ik hem op contact zet. Ik ga je linkje eens beter bekijken. Zag in de gauwigheid al dat ze ook BA20D bajonetjes hebben.
 
Back
Top