kop vlakken vespa

pephol

Well-Known Member
Wie heeft er ervaring met kop vlakken van een vespa si,
ciao of citta?

Hoe jullie dit gedaan hebben en of het veel effect gaf en wat de minimale squish is?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Hij lekt bij de kop aan de onderkant dus als ik nu beide delen vlak passen ze mooi op elkaar en heb ik automatisch meer compressie omdat de verbrandingskamer kleiner is.
 
pephol said:
dat vraag ik toch niet?
koop zelf een andere uitlaat


zoek neiuwe cilinder en zoek deftige uitlaat, dit zal iets opbrengen.

ik zie al dat prutsen van koppen enzo maar leiden tot minder prestaties
 
Nieuwe cilinder jij ben helemaal niet wijs

die inlaat is 6 mm dan zal die zeker met een 70 ineens gaan blazen?
ik vraag toch niet of iemand weet hoe ik hem op moet voeren ik vraag of er iemand ervaring mee heeft zelf en niet verhaaltjes van andere die het zelf denken geprobeerd te hebben
 
Ik probeer je alleen maar te helpen:) Mijn advies weet je, voor de prestatie verbetering hoef je het iig niet te doen:) Als je betere prestaties wil kun je beter een ander uitlaatje bv kopen:)

En een snellere cilinder scheeld idd wel wat:)
 
pephol said:
Nieuwe cilinder jij ben helemaal niet wijs

die inlaat is 6 mm dan zal die zeker met een 70 ineens gaan blazen?
ik vraag toch niet of iemand weet hoe ik hem op moet voeren ik vraag of er iemand ervaring mee heeft zelf en niet verhaaltjes van andere die het zelf denken geprobeerd te hebben


inlaat 6mm? hoe kom je daar bij?

70cc bestaat niet voor ciao etc....

de kop afvlakken is iig niet goed , alleen als ie lekt want lekken is niet goed , verder zit er in een std cilinderkop van ciao geen squish.

wat je het beste kunt doen om een vespa wat sneller te maken is om er een snelle uitlaat op te zetten , andere sproeier en andere poelie ..
 
melf #50 said:
inlaat 6mm? hoe kom je daar bij?

70cc bestaat niet voor ciao etc....

de kop afvlakken is iig niet goed , alleen als ie lekt want lekken is niet goed , verder zit er in een std cilinderkop van ciao geen squish.

wat je het beste kunt doen om een vespa wat sneller te maken is om er een snelle uitlaat op te zetten , andere sproeier en andere poelie ..


7mm dann..
ga maar nameten...
Geen squish? wou je zeggen dan dat die bij iedere slag tegen me zuigerkop aantikt?
volges mij ben je niet wijs maargoed
 
Nou ik meng me niet vaak in gesprekken op het forum, maar ik wou hier toch wel even wat over zeggen.
Ik heb vroeger de kop van mijn vespa wel afgevlakt met de hand, door een stuk schuurpapier op de werkbank te bevestigen.
Dit maakte dus echt wel wat uit. Zowiezo ging m,n brommer sneller aan en hoorde je dat ie meer compressie had en hij trok voelbaar sneller.
En dit maakte bij m,n oude batavus die ik vroeger had ook uit.
Dus waar sommigen het vandaan halen dat het niet werkt weet ik niet, want bij deze 2 brommers werkt het wel.
Maar wat je nog beter kan doen is de uitlaatpoort wat verbreden naar links. Dat kan je gewoon met een vijl doen, dat heb ik toen ook gedaan en daar liep ik toen op de autoteller van een Crx 68 km mee en hij trok ook best.
En dit was met een orginele uitlaat van een boxer en de originele carb.
En als je het nog wat beter wil hebben dan moet je blokje even opentrekken en even de inlaatpoort wat uitslijpen, dit maakt ook nog redelijk verschil.
 
ga weg , als je je kop afdraait krijgt ie meer druk mischien , maar even afvlakken helpt geen sier ,en komt bij dat het echt niet gaat werken , dat is gewoon niet zo...
 
pephol said:
7mm dann..
ga maar nameten...
Geen squish? wou je zeggen dan dat die bij iedere slag tegen me zuigerkop aantikt?
volges mij ben je niet wijs maargoed


de inlaat van een piaggio blokkje is een roterende ovale/vierkante inlaat , de totale doorlaat is wel 12mm , de carburateur std achter snor is 10mm en die achter brom 12mm...

jij bent btw hier de arrogante klootzak (om maar even antwoord te geven) , als jij niet van mij wilt aannemen dat er geen squiss in je cilinder zit ,en dan ook nog met je SUPERNOOB gedrag denk dat als er geen squishrand in je kop zit dat ie dan tegen de kop aan slaat...

je bent gewoon een zak hooi , ik help je GVD ook niet verder , ik heb je al gezegd wat je moet doen om zo'n ding sneller te laten lopen...

mja , je wilt niet luisteren , de groeten...
 
melf #50 said:
ga weg , als je je kop afdraait krijgt ie meer druk mischien , maar even afvlakken helpt geen sier ,en komt bij dat het echt niet gaat werken , dat is gewoon niet zo...



Voordat je het nog nooit geprobeerd hebt vind ik wel dat je er veel van denkt te weten.
Ik heb het in praktijk getest en ik merkte toen wel verschil.
Want zoals jij het zegt maakt compressie/druk niet uit, hoe verklaar je het dan als je een oude versleten zuiger vervangt voor een nieuwe dat ie dan in 1 keer ook een stuk beter trekt
 
Laat die dude maar, hij wil niks leren en weet alles al. Waarom vraag je het eigenlijk op het forum dan? hoepel dan gewoon op. Als je het ergens niet mee eens bent kun je dat ook normaal vertellen en niet alles van nee is niet zo, is wel zo blablab geef dan is argumenten waarom en praat/discuseer er normaal over en sla niet alles zo van je af.

En ik ''denk'' dat melf wel ''iets'' meer ervaring als jullie heeft:)
 
Back
Top