Koop NOOIT een DMP oliepomp.

130km later.. Kom de volgende dag in de garage, hey wtf is die plas olie??!

Alles weer gedemonteerd. Whoe hoe.. De keerring op het asje met de vertanding erop is lek. Heel fijn !! Perfect. Ben ik blij dat ik zelf nog een beetje mengsmering bij de brandstof heb gedaan. Maar goed ik krijg hem niet meer lopend dus wellicht is er iets anders ook door naar de kloten gegaan..

8nzA64m.jpg

qgYtIIM.jpg


Zoals je in de foto kunt zien is de keerring nu al lek... Heb al het vet dat ik in deze kamer had gezet weer weg gehaald met remmen reiniger om te kunnen zien waar de lekkage vandaan kwam.

Nog even iets voor al de mensen die nu al gaan reageren goh joh niks nieuws. Dat klopt. Ik kocht een oliepomp dacht van een ander merk en deze was al twijfelachtig dus kocht ik nog een ander merk dit was DMP. Deze leek me in de eerste instantie de betere vergeleken met die andere.

Ik ga dan toch maar de orginele oliepomp reviseren. Want dit is gewoon zwaar ********..

Koop geen ROTZOOI van DMP Dutch Motorcycle Parts !! Doe het NIET !
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hmmm daar zijn de meningen over verdeeld. Ligt er net aan wat "voor" onderdeel of accessoire je van dat merk aanschaft.
 
Hmmm daar zijn de meningen over verdeeld. Ligt er net aan wat "voor" onderdeel of accessoire je van dat merk aanschaft.

Zeer zeker maar je zou zeggen dat een cruciaal onderdeel dat je blok kan verneuken als het defect raakt bij ieder merk of fabrikant wel gewoon goed en degelijk zou zijn. Blijkbaar helaas niet en ik koop ook echt helemaal niets meer van het schijt merk. Heb al een waterpomp revisie setje ervan gehad. Paste al niet en de lagers waren ruk.. DMP is gewoon rotzooi, de rest interesseert me niet. Zijn genoeg andere merken die het wel gewoon kunnen, quality control bedoel ik dus...
 
Dan had je je beklag moeten doen bij de leverancier en/of fabrikant en niet hier. Wij kunnen weinig met die informatie. Enkel alleen vraagtekens. Wel vervelend voor je overigens!
 
Van DMP koop ik alleen de niet belangrijke dingen die anders toch al zouden slijten zoals remblokjes in het geval als ik ze toch moet vervangen en geen alternatief heb. Ook een gaskabel vind ik nog wel best als ik geen ander alternatief heb.

Cilinders ect laat ik liever liggen.


Orginele oliepompje is gewoon te bestellen via exploded views bij www.easyparts.nl en dan bij de nieuwste Yamaha aerox en dan die met minarelli H blok.. Zijn gewoon zelfde originele oliepompjes.. Veel beter dan die goedkope rommel.
 
Van DMP koop ik alleen de niet belangrijke dingen die anders toch al zouden slijten zoals remblokjes in het geval als ik ze toch moet vervangen en geen alternatief heb. Ook een gaskabel vind ik nog wel best als ik geen ander alternatief heb.

Cilinders ect laat ik liever liggen.


Orginele oliepompje is gewoon te bestellen via exploded views bij www.easyparts.nl en dan bij de nieuwste Yamaha aerox en dan die met minarelli H blok.. Zijn gewoon zelfde originele oliepompjes.. Veel beter dan die goedkope rommel.

Klopt hier idem dito. Maar het probleem is orginele oliepomp krijg je niet meer. Zijn allemaal namaak. Er zijn als ik het goed gezien heb drie merken waarvan twee al niet al te geweldig zijn.

Heb nog een orginele pomp hier als het goed is. Ik ga de keerring van die wat er nu op zit eraf halen en dan de originele reviseren. Ik vertrouw die namaak niet meer. Normaal zou je ook bij stationair of met de bougie eruit wat olie in de cilinder na ongeveer 1 minuut met de ontluchting schroef open daarna dicht en nog eens wel een druppel olie eruit mogen zien komen (met elektrische startmotor, met volle accu). Komt er niet uit, dus deze Standard Parts pomp lijkt mij ook niet al te geweldig?? Zit nog genoeg olie in de tank als ik de aanvoer slang loskoppel komt er een hele boel olie uit in geen tijd. Dus mij lijkt dat deze of nog steeds lucht erin heeft of ook gewoon naar de klote is, vreemd genoeg..
 
Hier kan je gewoon nog de originele olie pomp bestellen:


116 euro Nummer 1 op de tekening.
Kost alleen wel wat.


Of anders van een Yamaha Aerox Naked 2014 origineeL


86 euro Nummer 1 op de tekening.
 
Hier kan je gewoon nog de originele olie pomp bestellen:


116 euro Nummer 1 op de tekening.
Kost alleen wel wat.


Of anders van een Yamaha Aerox Naked 2014 origineeL


86 euro Nummer 1 op de tekening.

Heb ze gezien ook op andere shops, wist niet of het echt origineel was aangezien M2 trading of een andere webshop volgens mij DMP verkocht als orgineel (geen idee of dit opzettelijk zo is gedaan of niet)..
Heb inmiddels het andere probleem ook opgelost.. Hij starten slecht doordat er flink veel olie bij de ontsteking kwam en omdat de bobine/cdi gewoon niet meer fris was. Heb de CDI vervangen, vonk was 3x zo sterk. Starten ging heeeeel goed. Maar nu let op! Start hem hij liep niet echt slecht en als ik gas gaf dan booooooaaaaaaaap baaaoopp niks GEEN vermogen.. Heb de ontsteking nog eens bekeken en het is een van een Malaguti F12 R Phantom scooter. Ik heb echt geen idee of deze origineel ook op een Beta zit/zat maar deze zit er bij mij op en de CDI was dus het probleem. Met de oude start hij wel alleen wat lastiger (zwakkere vonk) de rest is prima. Massa is het probleem niet, de bobine/cdi is gewoon niet meer fris..

Oliepomp zit erin heb alleen een andere dekseltje op de pomp gemonteerd voor hogere mengverhouding. Plunger gaat nu verder op en neem, hoe noemen ze dit v MAX increasement? Geen idee maar dat is prima nu, want dat andere pompje daar kwam bijna geen drol uit.. Blok was daarmee ook afgesteld en de bougie was koffie bruin, 88 sproeier bijna vol open. Hij liep voor ik de lekkage kreeg bij de oliepomp en toen ik de CDI ging vervangen perfect.

Maar goed zo doende hebben we weer een hoop geleerd, CDI was trouwens van ELEC. Deze.
qzMXFP2.jpg

Ding heb ik in de vuilnisbak geknikkerd, hij is blijkbaar begrensd of niet compatibel, whatever het ook is... Wat ik ook wil vermelden is dat deze bobine/CDI NIET pasten op het frame. Ik heb wat plastiek van de behuizing waar A.T staat weg moeten halen anders kon ik hem niet bevestigen.
 
Enigste wat ik weet betreft de stator voor minarelli blok, dat je voor het oude type blok je er 2 soorten hebt.

Of je hebt er eentje van yamaha, of eentje van ducati.. Die van jou is denk ik de ducati versie, aangezien je cdi en bobine in 1 hebt. Een yamaha stator heeft een losse cdi en een losse bobine op het frame zelf. Ik praat hier dan over scooters tot het jaar 2000.
 
Enigste wat ik weet betreft de stator voor minarelli blok, dat je voor het oude type blok je er 2 soorten hebt.

Of je hebt er eentje van yamaha, of eentje van ducati.. Die van jou is denk ik de ducati versie, aangezien je cdi en bobine in 1 hebt. Een yamaha stator heeft een losse cdi en een losse bobine op het frame zelf. Ik praat hier dan over scooters tot het jaar 2000.

Uhu dat klopt ik heb de versie die ze beide in elkaar hebben.
Deze stator heb ik;

0152SD00002_hi.jpg

Heb me nu mar de juiste bobine/CDI besteld. Ben benieuwd. Hopelijk is deze niet begrensd of iets dergelijks en wel compatibel, want dat komt hij niet eens vooruit..
 
Back
Top