Komt niet op toeren...

Peugeot-Zenith-Rider

Ride along the road
Goedemiddag SF-leden,

Heb onlangs de carburateur vervangen plus het foam in de luchtfiler, ben nu bezig met het opnieuw afstellen.
Maar de scooter komt niet op toerental, zowel bij een koude start als bij een warme motor...
De scooter was goed rijdend totdat ik wat problemen kreeg met mijn electronische choke.
Vandaar een nieuwe carburateur en electronische choke besteld. Montage ging goed en vlot.
Weten jullie mischien waar het aan kan liggen dat de scooter niet op toeren meer komt?
Er zit een standaard carburateur onder met een sproeier maat 58.
 
Advertisement - register to remove this

Sprioer maat 58, welke carb. 17.5MM 2T, 18,5MM 4T maat 58 is wel te klein. voor een 50CC blok. kijk eerder of je er een grotere sproeier in kan zetten. een maatje 64 of 68 is voldoende.

Het betreft een Peugeot Zenith snorscooter met een 50cc cilinder, snelle uitlaat en een standaard 12mm Gurtner carburateur
met sproeier maat 48. Rijdt nu iets van 15km/uur. Heb er gisteren een sproeier maat 56 in gezet en nu rijdt die helemaal niet...
Start wel en loopt ook stationair maar bij gasgeven rijdt die niet meer weg. Heb voor de rest niets aan veranderd behalve de
sproeier groter te kiezen.
 
Inmiddels rij ik al weer op de snorscooter. Het probleem lag aan een kapotte automatische choke...
Die vervangen door een nieuwe en in de carburateur sproeier maat 56 in gezet, toen wat afstelwerk
verricht en reed die gelukkig wel weer. Alleen ietwat te rijk, dus probeer ik sproeier maat 54 voor
het betere rijgedrag en fine tuning. Want hij verzuipt bijna bij vol gas.
 
Back
Top