Komt niet op toeren

OnwetendeFabio

Well-Known Member
Hallo,
Als ik mijn aerox op en blok zet en dan volle gas open zet komt ie veel meer op toeren dan op de gewone weg. Ligt dit aan drukveer + rollen?

Iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

logisch he dan heeft hij geen weerstand kan je niet verhelpen
en wrom 2 topics je mag ook 2 vragen in 1 topic stellen

waarom niet gewoon een zinvol antwoord geven ipv "logisch he dan heeft hij geen weerstand kan je niet verhelpen" :)

tuurlijk is dat te verhelpen..

rijdt de scooter totaal niet? of heel langzaam maar?
wat is de afstelling van de scooter?
heeft deze altijd zo gereden of is het plotseling gekomen?
 
Hallo, het probleem is verholpen.. Ik heb er een andere uitlaat op gezet, maar nu heb ik het probleem dat als ik rij hij trgvalt.. Zo, dat ie wel WIL gaan, maar niet kan. Best irri
 
waarom niet gewoon een zinvol antwoord geven ipv "logisch he dan heeft hij geen weerstand kan je niet verhelpen" :)

tuurlijk is dat te verhelpen..

Het is toch logisch dat als het achterwiel de grond niet raakt dat hij dan meer toeren kan maken? Dus ik zie niet in wat er fout is aan het bericht van hem ;).
 
Het is toch logisch dat als het achterwiel de grond niet raakt dat hij dan meer toeren kan maken? Dus ik zie niet in wat er fout is aan het bericht van hem ;).

hij maakt dezelfde fout als jou.
in het beide antwoorden wordt geen oplossing gegeven op de vraag van de topicstarter :)
dus dan kun je beter niets zeggen naar mijn mening, tenzij je zoveel mogelijk posts wil halen..

Ontopic:
nu met een andere uitlaat zul je opnieuw af moeten stellen :)
geef eens wat informatie over je scooter:
- wat voor scooter
- cilinder
- uitlaat
- maat carburateur
- maat sproeier
- afstelling rollen, drukveer en trekveertjes
 
Dit is echt wel relax..

Nja, info over me scoot dan:
- yamaha aerox
- std 50 cc
- onbegrensde sito plus (nog een vraagje, kan ik beter een gianelli shot erop zetten?)
- std carbu
- sproeier 74 (maar er moet een kleinere in, want bougie is zwart)
- rollen 4.7 gr
- std druk -en trekveertjes

Hopelijk weet je iets.
Thx
 
een gianelli shot is betr dan een sito+ ..
maja dan moet je ok weer opnieuw afstellen :) ook al moet je dat nu ook doen..

op dit moment zal je ook af moeten stellen..
een richtlijn:
- witte malossi drukveer.
- witte malossi trekveertjes.
- de rollen hetzelfde laten.
en je sproeier dan afstellen :)
keer een nieuwe bougie + dop misschien
 
hij maakt dezelfde fout als jou.
in het beide antwoorden wordt geen oplossing gegeven op de vraag van de topicstarter :)
dus dan kun je beter niets zeggen naar mijn mening, tenzij je zoveel mogelijk posts wil halen..

Yeah right, onze antwoorden waren allemaal vóór die nieuwe uitlaat. Zie jij ergens een nieuwe uitlaat staan in de beginpost?

En ja, er wordt wel een oplossing gegeven. Zowel als de scooter goed of slecht afgesteld is, maakt hij meer toeren (overtoeren) als het wiel de grond niet raakt. Dat is bij een auto ook. Hoe kan jij nou van te voren weten of het met de afstelling te maken heeft? Er staat nergens een afstelling in de beginpost (welke nog vaag is ook), dus naar mijn mening is jou antwoord meer onzinniger dan die van mij.

En nu klaar. :*


En misschien begrijp ik het verkeerd, "komt meer op toeren" kan zowel betekenen "komt beter op toeren" of "maakt meer toeren"
 
Yeah right, onze antwoorden waren allemaal vóór die nieuwe uitlaat. Zie jij ergens een nieuwe uitlaat staan in de beginpost?

En ja, er wordt wel een oplossing gegeven. Zowel als de scooter goed of slecht afgesteld is, maakt hij meer toeren (overtoeren) als het wiel de grond niet raakt. Dat is bij een auto ook. Hoe kan jij nou van te voren weten of het met de afstelling te maken heeft? Er staat nergens een afstelling in de beginpost (welke nog vaag is ook), dus naar mijn mening is jou antwoord meer onzinniger dan die van mij.

En nu klaar. :*


En misschien begrijp ik het verkeerd, "komt meer op toeren" kan zowel betekenen "komt beter op toeren" of "maakt meer toeren"

ok meneer eigenwijs :)

tuurlijk is het zo dat je scooter minder toeren maakt als hij weerstand ondervind.. 1+1=2 toch..
en je zei zelf helemaal niets over een nieuwe uitlaat :)

en waarom ik denk te weten waar het aan ligt zonder te weten wat de setup is?
1. ervaring
2. als hij niet goed rijdt kan het toch alleen maar aan de afstelling liggen? lijkt me logisch toch :) die kans is het grootste tenminste..
 
Ja, onduidelijk geschreven dus... bij mij kwam het over van "Als ik mijn Aerox op een blok zet en dan vol gas geef, dan maakt hij veel meer toeren dan op de weg"

maar het is dus blijkbaar "Als ik mijn Aerox op een blok zet en dan vol gas geef, dan komt hij veel makkelijker op toeren dan op de weg"

dat zijn twee heel verschillende dingen, en sorry als ik het verkeerd begrepen heb hoor maar dan hoef je niet meteen te gaan zeuren over "niets zeggen" en weet ik veel wat :) mijn belgisch is nou eenmaal niet zo goed..
 
als je gewoon gelezen had wat er stond en niet zomaar mee reageren met een ander persoon had je het gewoon kunnen lezen :)

er zijn altijd meerdere mogelijkheden om dingen te interpeteren :)
 
Back
Top