kom er even niet meer uit! electra probleem neos 2tact 2005

spikos2010

New Member
Hallo allemaal!

Ik heb een neos die ik heb opgeknapt en werkelijk waar alles is nieuw!
spanning regelaar, start relais, licht weerstand, startmotor, accu.

Maar mijn verlichting werkt niet net als de toeter en knipperlichten... Remlicht doet het prima.
Heb alle lampjes vervangen dus daar licht het niet aan. Start ook gewoon electrisch in 1x.

Waar zou ik nog naar moeten kijken denken jullie? dit is het enige nog wat ik aan dit project voor elkaar moet krijgen maar het lukt me gewoon niet.
Misschien zijn er mensen die dit ook hebben gehad? Of een idee hebben wat het zou kunnen zijn?
Wat niet nieuw is dat is de cdi maar kan het hier aan liggen? Ben echt radeloos want ben inmiddels al dagen bezig en krijg het niet voor elkaar...

Wie o wie kan me helpen of heeft suggesties? :)
 
Advertisement - register to remove this

Volgens het schema wat ik heb van de Neos heeft deze maar 1 zekering.
Daar het remlicht het wel doet en het feit dat hij ook elektrisch start en dus ook de CDI spanning krijgt, ga ik ervan uit dat de zekering in orde is.
Echter je verlichting werkt met wisselspanning direct van de stator maar je claxon weer met gelijkspanning van de accu.

Omdat toevallig alles wat niet werkt bediend wordt met de schakelaars van je linker handvat, denk ik dat er iets scheelt met de connector van je linker handvat of de bekabeling tussen deze connector en je linker handvat.
 
zekering is heel inderdaad dat had ik al nagekeken.
Ik zal morgen is die kabeltjes los halen en opnieuw erin doen.
Kreeg ook als tip van een vriend even te gaan kijken naar de stator of daar niks raars te zien is.
Weet niet of ik nog reserve heb liggen maar ga ik morgen wel even naar kijken en ga dat dan ook even testen.
 
Ook al zou er iets aan de stator schelen, de knipperlichten en de claxon moet het dan gewoon doen, deze werken immers met de spanning van de accu.
 
heb de stekkertjes gecontroleerd met een andere stuurkap met knoppen en nog steeds dezelfde doen het en zelfde die het niet doen.
Vanavond uit mijn werk ga ik wel even kijken hoe het zit bij me ontsteking. Snap er niks van eerlijk gezegd... Het heeft het altijd gedaan.
 
Je hoeft niet naar je ontsteking te kijken. Dit probleem zit tussen accu, contactslot, schakelaar, verbruiker, massa en alle bekabeling er tussen.

Heb je een multimeter? Controleer dan eens of de claxon massa heeft. Zo ja, dan moet het toch tussen accu, schakelaar en claxon zitten.
 
denk dat ik maar weg breng man ik ben niet zo handig met electra. Heb geen multimeter ook dus word lastig. Dacht al dat het geen ontsteking probleem was maar ben er inmiddels mee gestopt...
 
Back
Top