kogellager koppeling gy6

Advertisement - register to remove this

Ja, al is een filmpje op YT vele malen duidelijker dan mijn woorden. Als je zoekt op 'GY6 clutch' bearing kom je wel eea tegen. Van te voren kan ik zeggen dat je een verhipte lange punttang nodig hebt voor een circlip/borgveer.
Groet,
 
Eerst het naaldlager eruit , die het waarschijnlijk niet overleeft (was bij mij zo) en dan met een lange circlip-tang de clip eruit waarna het kogelager er gemakkelijk uit gaat.
Nieuwe lagers erin en goed vet in het naaldlager proppen, ook periodiek smeren. ook de glijbus smeren met de 3 nokjes en alle o-ringen.
 
Ja, al is een filmpje op YT vele malen duidelijker dan mijn woorden. Als je zoekt op 'GY6 clutch' bearing kom je wel eea tegen. Van te voren kan ik zeggen dat je een verhipte lange punttang nodig hebt voor een circlip/borgveer.
Groet,
Post automatically merged:

Hartelijk dank.
 
Nieuwe lagers erin en goed vet in het naaldlager proppen, ook periodiek smeren. ook de glijbus smeren met de 3 nokjes en alle o-ringen.
die lager/as heb ik eigenlijk nog nooit gesmeerd. Mijn v-snaar moet in de redelijk vroege toekomst vervangen worden dus kan ik dat meteen doen. Gewoon met lager vet neem ik aan?
 
die lager/as heb ik eigenlijk nog nooit gesmeerd. Mijn v-snaar moet in de redelijk vroege toekomst vervangen worden dus kan ik dat meteen doen. Gewoon met lager vet neem ik aan?
Ja dat kan wel, ik gebruik zelf LC2 blauw kogellagervet. Alleen het naaldlager is een open lager die je kan smeren tenminste bij mijn RL50 en ook bij Kimco.
Andere kogellager is gesloten.

naaldlager.jpg Manol LC2 blauw high temp vet.jpg
 
Back
Top